Forskjellige str på follikler på UL spm

B

Bethlisa

Guest
Hadde UL på fredag (igår). På høyre side hadde jeg to store follikler på 18-19 mm og 4-5 på rundt 10 mm. På venstre side hadde jeg 4-5 på rundt 10 mm. Legen syns vi skulle satse på de to store og håpe på at noen av de små kom seg. Satte en dose til Menopur rett etter UL og i kveld settes EL sprøyten Ovitrelle og egguthenting på mandag.

Noen som har opplevd noe lignende?

Og hva ble utfallet?

Er redd for å havne opp med ingenting.

Hadde UL på fredag (igår). På høyre side hadde jeg to store follikler på 18-19 mm og 4-5 på rundt 10 mm. På venstre side hadde jeg 4-5 på rundt 10 mm. Legen syns vi skulle satse på de to store og håpe på at noen av de små kom seg. Satte en dose til Menopur rett etter UL og i kveld settes EL sprøyten Ovitrelle og egguthenting på mandag.

Og hva ble utfallet?

Jeg tror dette kommer til å bli bra jeg :) Menopur er jo kjent for å gi ferre egg, men i tillegg er de jo også kjent for å gi bedre kvalitet på eggene:) Man vil jo helst ha kvalitet foran kvantitet;) Masse lykke til med uttak på mandag! Blir spennende å høre fortsettelsen:D

Og hva ble utfallet?

Jeg hadde det slik på siste UL før uttak. Var noen som var store og flere som var betydelig mindre (mener å huske ca 12mm). Legen økte dosen på Gonal-f de siste 2 dagene, og det gjorde susen. Av 8 egg ut ble 7 fint befruktet. :)

Masse lykke til med uttaket! :)

2 dager før eggløsningssprøyte ble satt hadde jeg 1 på 19 mm og 1 på 15 og 1 på 13/14, resten under 10. Jeg fikk ut 5 egg :) Så det er fullt mulig at det blir bedre enn man tror :) Alle eggene ble befruktet :)

Jeg tror ikke du burde bekymre deg jeg, bethlisa.. når legen tror dette er det beste så er det nok det.

For å si det slik, forrige gang dro de ut dagene med medisin for meg for å prøve å trekke flere til å bli større, og det resulterte i ingen brukbare av 16. Personlig hadde jeg gått for de store jeg hadde om jeg var deg og krysset fingrene for god kvalitet på dem :) dette går veien kjære du :)

Lykke lykke til i dag!!!

Back
Topp