Forskjellige mme

her ble han veldig dårlig i magen av NAN, men når jeg bytta til Collette, så ble han mye bedre i magen, og gulpet mindre :-)
håper du finner utav det :)

stinesin skrev:

hvis ikke du vil det, er d jo flere andre typer du kan prøve først.
nan 2 (some jeg vet flere barn tåler)
colett
småfolk
helios (holle)

Jeg har lært at nan2 er kraftigere for magen enn nan1 og opplevde det selv også... så om man reagerer på nan1 er vel sjangsen stor for å reagere på nan2 tror jeg.

først prøvde vi småfolk ettersom KK brukte den, men da SPYDDE han (og det STINKET)
deretter NAN = urolig unge med magevondt
Vi endte opp med HIPP og gutten ble ny :) Nå først har vi prøvd oss på nan igjen, men nå er han 11 mnd og stor gutt som bare får to flasker om dagen ;)

er veldig forkjellig, man må bare prøve seg frem. har noen venninner som ikke kunne gi nan1 til ungene sine bare nan2 som funket for de så er veldig forkjellig.
men min jente hun fikk nutrimigen, og så neocate, og selv om hun mest sansynligvis ikke har noe melkeallergi bare hard mage og mye magevondt funket faktisk neocate i noe grad bedre.. vi gikk også over til fast føde så fort vi kunne, fikk beskjed på barne klinikken ved  haukeland i bergen at jeg skulle begynne å gi fast føde akkurat som vi spiste bare mindre krydret når ungene var ca 7 mnd, da hadde vi på forhånd gitt litt grøt og sånne glass og etter dette kom det seg for begge mine gulpet noe helt ekstremt, de skuttet med gulp og hun med magesmerter har fått mindre og sover godt etter vi sluttet med melken og grøten, hun spiser litt grøt innimellom. s

selv om ikke melkeallergi blir funnet hos barn kan de visst likevel ha det, eller bare sarte mager så kanskje neocate ville funket bedre

Lillegutt va kjæmpe plaga m magen når han va nyfødt. Gikk fra nan til collett, fra collett til hipp, bynte å gulpe masse så måtte gå tilbake til collett. Men han blei ikke bedre i magen, så bynte m hipp igjen. Va så ondt å se att han vrei sæ pga magesmerte. Han gulpa en god del men d gikk faktisk over etter 1-2 uke. Nu har han brukt d i over 4 mnd å e kjæmpe fin i magen å har normal avføring nesten vær dag. Vi bruke malt åsså.

*muffmuffkaka* skrev:
Hipp og dr.brown flasker funket suuupert for jenta vår. 

Sign! Sprutgulp og hard mage av Nan, sprutgulp av Nan H.A1, illeluktende sprutgulp som så ut som eggerøre av Collett. Hipp er etter min erfaring den beste mme'en. Best konsistens, best lukt. At barnet trenger oftere mat med Hipp vil jeg si er bare positivt.

Back
Topp