FORSKJELLIGE FLASKETUT STØRRELSER?

milla83

Forelsket i forumet
hei..

ikke vært på babyverden på to dager, så så noen snakket om flasketutene osv, men lager en ny tråd, siden jeg ikke tror noen flere svarer på den siden..

men noen snakker om tut 1str og str 2? hva er forskjell? str og antall hull i tuten?

kan det være at sara gullet vårt gulper som hun gjør fordi hun har avent sine flasker, som er tut for 3mnd på, hun er kun 11uker på tirsdag, at hun gulper mye, også etter en goooood stund etter hun er ferdig å spise, fordi hun får i seg for mye mat for fort gjennom de tutene?
hvor står det på tutene hvilke str som bør brukes når?
avent flaskene vi har kjøpt står 0-6mnd på tror jeg, og da bør vel tutene tilpasse barnet da?
i starten var tutene for lange at sara brakk seg, men nå går det helt fint og hun får i seg godt med mat, men føler hun gulper mer enn hun hadde trengt om det er slik at str på tutene har noe å si?

tar 145ml å deler på tre raper, så hun får opp luft og litt gulp som oftest når hun spiser, men ble usikker nå som folk snakker om tutestr osv...

please svar, da må jeg evt bytte og evt hvor kjøper man de andre str enn de jeg har på avent flasker?

klem camilla og sara

På Avent sine flaskesmokker har jeg forstått det slik at nr. 1 (har ett hull) er fra 0 - 1 eller 2 måneder, nr. 2 (har 2 hull) er fra 1 eller 2 - 3 måneder, nr 3 (har 3 hull) er fra ca. 3 måneder, og nr 4 (har 4 hull) er fra ca. 4 måneder.

Avent sine flaskesmokker får du kjøpt løst i de aller fleste dagligvarebutikker som selger Avent-flasker, ihvertfall som jeg har sett! [:)]

ORIGINAL: CogJ

svarer deg her ooooog[:D]

på apoteker selger de dr.brown flasker

ingenting luft går ned.. utrolig bra tut, og 1'er tut på.. tror det vil hjelpe veldig på gulpingen..

jeg har tre 1'er tuter til avent hvis du vil ha.. de er nesten ikke brukt.. vi bruker kun dr.brown..

hei her også=)hehe..

ja hørt om dr.brown, men har en del flasker som er fleksible og kan bruke all slags tut på, men forstår ikke forskjell på 1 og 2 tuter, avent sine flasker får hun ikke luft av, den slipper jo luft inn selv, så vi slipper ta pauser som med normale flasker, så tror ikke det er problemet med tutene, men om det er slik at 1 og 2 str er stor forskjell og vi bruker 2str p åhenne, som jeg ikke vet åssen jeg skal se forskjell på, hehe, så kan det være derfor hun får en del gulp opp igjen fordi hun får i seg for mye mat samtidig...bedre åbruke lenger tid på matingen og slippe mest mulig gulping, men selvom hun gulper nok opp igjen, så holder hun seg over 4timer mellom hvert måltid, innimellom men få ganger 3,5time....

dumt vi ikke får vite disse tingene på helsestasjon når de vet man ikke skal amme, at tutene er sånn og sånn, de flaskene og tutene er best osv.... dumt å få den infoen når de er så gamle at de snart skal begynne med grøt hehhe...

takk snuppa mi, tar VELDIG GJERNE imot de tuttene du har som du ikke kan bruke eller bruker...
setter stor pris på hjelpen din og for de tuttene...

stolt av deg vennen, du har vært fantastisk mamma med amalie og er en flott mamma=)

klem og natta

Back
Topp