Forskjellige apper og forskjellige termindato

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg ser det at når jeg har lagt inn siste mens og syklus lengde 28 på forskjellige steder så får jeg termin alt i fra 19- 22 april. Noen apper mener jeg er 5+4 og noen 4+4 og andre 4+5...

Hvilke app bruker dere? Og hvilke terminberegning pleier å være mest beregnelig?

Sniker gjennom nye innlegg. I Norge er termin satt til 40 uker og 3 dager,så dermed blir det på apper som ligger på norsk termin 3 dager senere enn feks apper fra USA.

Det er også forskjell på "uke 4" og "i fjerde uke". Du er i den fjerde uka når du er 3+0.

Oi, det var veldig stor forskjell :eek: Hvis du har normal 28 dagers syklus med EL på dag 14 kan du ta utgangspunkt i mensdagen, telle 3 måneder tilbake og legge til 7 dager. Da får du den norske terminen :)

Jeg har da lagt inn termin slik at dagene stemmer. Så jeg er 4+1 i alle appene selv om terminen er litt ulik.

Ja da får jeg trikse litt Hvem skulle tro det var så avansert svar ikke apper sist jeg var gravid

Oi, det var veldig stor forskjell :eek: Hvis du har normal 28 dagers syklus med EL på dag 14 kan du ta utgangspunkt i mensdagen, telle 3 måneder tilbake og legge til 7 dager. Da får du den norske terminen :)

Jeg har da lagt inn termin slik at dagene stemmer. Så jeg er 4+1 i alle appene selv om terminen er litt ulik.

Er det samme regnestykke hvis man har 25 dagers sykluser også? :confused005
Jeg har termin fra 16 - 19.. :confused004

Det er EL som styrer terminen - ikke sykluslengden. Du har sikkert tidlig EL (eller kort lutealfase) og må legge til 4-5 dager istedet for 7 etter fratrekk på 3 måneder :)

Skikkelig dato får du nok uansett ikke før oul, så du får bare velge deg en dag i mellomtiden :p

Back
Topp