Forskjellig termin hos lege og apper?

Forstegangsfodende

Flørter med forumet
Himmelbarn
Jeg hadde første time hos lege denne uka. Tok blodprøver og urinprøve og alt var fint, heldigvis. Det jeg synes er litt merkelig er at nesten alle apper jeg har lastet ned sier at jeg har termin 12. mars. På papirene jeg fikk av legen etter å ha tatt prøvene står det at estimert termindato etter 1. gravidkontroll er trolig 20. februar. Min første dag i siste menstruasjon var 3. juni. Hvordan kan det bli så forskjellig?

Det var jo ikkje liten forskjell heller!
Men er jo din rekning som er riktig. For å få termin 20. Februar, er må første dag i sist mens vere 13. Mai.
Ein lege som har vore litt trøytt og rota med hjulet? :laughing002

Det må jo vere feil fra legen her altså ;)

Da er det legen di som har bommet kraftig på innstillingen på e-snurra. Bare å få det rettet opp på neste kontroll. Greit å informere sykehuset om feilen, kanskje, så du ikke får time til tul i uke 8-9.

Min fastlege insisterte på at jeg var 6 uker på vei når jeg var 7 uker på vei. Hun sjekket flere ganger på det manuelle hjulet og mente 6 uker selv om jeg argumenterte mot. Likevel fikk hun termindatoen riktig ifht sju uker, så vet ikke hvordan hun klarte det. Men da hun dro frem et lite og dårlig ultralydapparat og så et hjerte som slo, innså hun at jeg måtte være minst 7 uker på vei. Så det kan vel skje at de tar feil, de også.

Min fastlege insisterte på at jeg var 6 uker på vei når jeg var 7 uker på vei. Hun sjekket flere ganger på det manuelle hjulet og mente 6 uker selv om jeg argumenterte mot. Likevel fikk hun termindatoen riktig ifht sju uker, så vet ikke hvordan hun klarte det. Men da hun dro frem et lite og dårlig ultralydapparat og så et hjerte som slo, innså hun at jeg måtte være minst 7 uker på vei. Så det kan vel skje at de tar feil, de også.
Kanskje dere snakket om hverandre? F.eks ved 6+1 sier noen uke 6 og andre uke 7.

Mange sier de er i uke 7 når de er f.eks 6+4. mens leger sier 7 uker fra 7+0 til 7+6. kanskje det er der det ligger?

Back
Topp