Forskjellig symptomer med forskjellig svangerskap

Sansasaa

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Juliknøttene 2022
Kjenner jeg er litt stressa om dagen:bored:. Med datteren min kastet jeg opp fra uke 6+2 til uke 26 daglig. Med MA’en min i sommer kastet jeg ikke opp, men var «bare» veldig kvalm. Føler dette svangerskapet er veldig likt det i sommer, noe som stresser meg.
Dere som har hatt flere vellykkede svangerskap, var symptomene annerledes? Eller var de like/ble verre for hvert svangerskap?:Heartred

Dette er svangerskap nr. 3. Ikke mistet før. Jeg taklet ikke bestemte lukter i det første, i det andre kunne jeg ikke spise varm mat, og nå i det 3. sloss jeg med kvalme, klump i halsen og er blitt veldig stor/oppblåst. Er også mye tørst. Alt dette er fra 1. trimester opplevelser.

Nå har jeg bare en fra før da, men jeg er mye mindre kvalm i dette svangerskapet enn forrige. Er kvalm og kaster opp flere ganger om dagen, men ingen ting sammenliknet med hyperemisis sist.

Kjenner jeg er litt stressa om dagen:bored:. Med datteren min kastet jeg opp fra uke 6+2 til uke 26 daglig. Med MA’en min i sommer kastet jeg ikke opp, men var «bare» veldig kvalm. Føler dette svangerskapet er veldig likt det i sommer, noe som stresser meg.
Dere som har hatt flere vellykkede svangerskap, var symptomene annerledes? Eller var de like/ble verre for hvert svangerskap?:Heartred

Dette er mitt tredje svangerskap å barn, å jeg føler det blir værre for hver gang. Det blir nok ingen nr4 for å si det sånn.. Symptomessig med de to første, har det vært noe likt, men mest forskjellig:happy:

Dette er svangerskap nr. 3. Ikke mistet før. Jeg taklet ikke bestemte lukter i det første, i det andre kunne jeg ikke spise varm mat, og nå i det 3. sloss jeg med kvalme, klump i halsen og er blitt veldig stor/oppblåst. Er også mye tørst. Alt dette er fra 1. trimester opplevelser.
Jeg har også ofte stor klump i halsen som du sier! Blir gal av det fordi jeg blir så nervøs. fint å se at jeg ikke er alene om det:angelic:

Mitt første svangerskap kunne jeg kaste opp 7-11 ganger på en dag, og i alle fall en gang hver dag, men jeg var ferdig med kvalmen i uke 16.

I andre kom kvalmen litt sjeldnere, men jeg kastet opp siste gang bare noen uker før fødsel.

Så de var veldig ulike, og begge var jenter. Dette kjennes foreløpig mest som nr.1, men jeg har ikke begynt med oppkast enda så vet jo ikke.

Nå har jeg bare en fra før da, men jeg er mye mindre kvalm i dette svangerskapet enn forrige. Er kvalm og kaster opp flere ganger om dagen, men ingen ting sammenliknet med hyperemisis sist.
Jeg har mye bedre matlyst dette svangerskapet, men har definitivt mindre energi! :)
Dette er mitt tredje svangerskap å barn, å jeg føler det blir værre for hver gang. Det blir nok ingen nr4 for å si det sånn.. Symptomessig med de to første, har det vært noe likt, men mest forskjellig:happy:
Jeg har også ofte stor klump i halsen som du sier! Blir gal av det fordi jeg blir så nervøs. fint å se at jeg ikke er alene om det:angelic:
Mitt første svangerskap kunne jeg kaste opp 7-11 ganger på en dag, og i alle fall en gang hver dag, men jeg var ferdig med kvalmen i uke 16.

I andre kom kvalmen litt sjeldnere, men jeg kastet opp siste gang bare noen uker før fødsel.

Så de var veldig ulike, og begge var jenter. Dette kjennes foreløpig mest som nr.1, men jeg har ikke begynt med oppkast enda så vet jo ikke.

Tusen takk for fine svar alle sammen:Heartred Skjønner at symptomene svinger litt fra svangerskap til svangerskap. For min del har jeg bare ett vellykket svangerskap bak meg, og der kastet jeg opp flere ganger daglig, og det at jeg ikke gjør det nå, stresser meg veldig :nailbiting:. Krysser fingrene for at jeg bare er heldig denne gangen, og kanskje slipper billigere unna:smiley-angelic001.

Mine 2 svangerskap var ganske ulike. Nr 2 så var jeg kvalm i hele 9mnd,kastet opp de 3 første mnd. Hadde problemer med alt av lukter og bekkenløsning. Skal sies at nr 1 var gutt og nr 2 var jente.

1 &2 svangerskap var likt. Litt kvalm i 1 trimester. Holdt det i sjakk med småspising og seabands.
Fikk bekkenløsning i 2 trimester.

3 svangerskap var jeg kvalm fra uke 5 kanskje. Fra uke 7 spydde jeg flere ganger daglig og det varte leeeeeenge. Bekkenløsning igjen tidlig + kvalme igjen i tredje trimester.

Alle var gutter.

Spent denne gangen. Begynt med littegranne kvalme. Men holder det fint i sjakk enn så lenge :wideyed::nailbiting:

Første svangerskap: Ingen plager bortsett fra bekkenløsning og alvorlig svangerskapsforgiftning. Fødte 3 uker før termin

Andre svangerskap: Ingen plager men hadde mye kynnere og fødte 9 uker for tidlig.

Svangerskap 3: Ingen plager bortsett fra bekkenløsning. Fødte rett før termin.

Nåværende svangerskap: Kvalm og uvel, trøtt, småblødninger, øm og oppblåst, fort andpusten, veldig ømme pupper fra uke 4+3
Tror jeg har fått igjen alt av symptomer nå siden jeg har sluppet unna de andre gangene :rolleyes: Denne gangen er alt ulikt fra de andre gangene.

Jeg bare føler meg veldig annerledes enn i forrige svangerskap. Greier ikke helt å sette ord på hva det er, men har et høyt hCG nivå, så kan ha noe med det å gjøre :)

Back
Topp