Forskjellig mengde

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Min venstre pupp som jeg ammer best med,klarer jeg å pumpe 150-200 ml på et kvarter ca hver fjerde time. Mens høyre pupp klarer "bare" 100-150ml. Jeg ammer like mye med begge,men helt i starten ville han kun ta venstre pupp..og d fikk han så han ikke skulle bruke opp all energi på å bli irritert på den andre,siden han er prematur. Og sånn har d vært til de andre også,venstre pupp er best og produserer mest. Hvorfor er d sånn? Flere som har/hadde favoritt side eller baby me favoritt side?

Her er høyrepuppen nesten tom nå (lille er ti mnd), mens den venstre produserer i massevis :) Hun har lenge favorisert den venstre, og bare blitt irritert på den høyre fordi melka kommer tregere der, og i mindre mengder. Så nå er det bare på kvelden og natta jeg gidder legge henne til på høyresida, for å ikke miste melka helt på den siden. Ser lite lurt ut da når jeg går med trange overdeler, en pamelapupp og en pannekake :p Virker som om det kommer færre "stråler" på det høyre brystet mitt, regner med det er av årsakene til at hun misliker det...?

Jeg har en gopupp og en dustepupp... Dustepuppen blir fort sår, fort sprengt selv om det ikke er mye der, får ikke pumpet mer enn halvparten av det jeg får fra gopuppen.... Gopuppen derimot er det aldri noe problemer med... Er i følge helsesøster helt normalt :p

Haha!!:p så må jeg gå da me en vannmelon pupp og en honning melon pupp:))

Vedlegg

• 1459610237404.jpg
    1459610237404.jpg
    35,2 KB · Visninger: 15
Her er høyrepuppen nesten tom nå (lille er ti mnd), mens den venstre produserer i massevis :) Hun har lenge favorisert den venstre, og bare blitt irritert på den høyre fordi melka kommer tregere der, og i mindre mengder. Så nå er det bare på kvelden og natta jeg gidder legge henne til på høyresida, for å ikke miste melka helt på den siden. Ser lite lurt ut da når jeg går med trange overdeler, en pamelapupp og en pannekake :p Virker som om det kommer færre "stråler" på det høyre brystet mitt, regner med det er av årsakene til at hun misliker det...?
Haha! :D sånn er d til meg også,Pamela og pannekake:p
Hvis d kommer melk raskere på den ene puppen er d mest sannsynlig derfor hun foretrekker d ja vil jeg tro....?

Det er helt vanlig å ha et bryst som produserer litt mer enn det andre. Vet ikke hvorfor men ingen har to helt like pupper utenom amming heller. Det er også vanlig at det er venstre. Hvorfor vet ingen, kanskje fordi man ubevisst ofte legger babyen mot hjertesiden. At venstre din har blitt mer stimulert i begynnelsen kan ha påvirket.

Ikke store forskjellen da:) her var det vel like mange % forskjell ca (men hadde ikke så mye melk). Er ikke noe størrelsesforskjell på de nå lenger.

så flott at du har så mye melk!! :)

Det er helt vanlig å ha et bryst som produserer litt mer enn det andre. Vet ikke hvorfor men ingen har to helt like pupper utenom amming heller. Det er også vanlig at det er venstre. Hvorfor vet ingen, kanskje fordi man ubevisst ofte legger babyen mot hjertesiden. At venstre din har blitt mer stimulert i begynnelsen kan ha påvirket.

Ikke store forskjellen da:) her var det vel like mange % forskjell ca (men hadde ikke så mye melk). Er ikke noe størrelsesforskjell på de nå lenger.

så flott at du har så mye melk!! :)
Jeg synes d er best å legge til på venstre side, og har alltid tenkt at d må være fordi baby da hører hjertet:)
Føler meg veldig heldig som har så mye melk også!:) fikk den beste jm til å hånd melke meg d første døgnet slik at lillegutt skulle få mest mulig av min melk, og hun var skikkelig flink altså,kan nok takke henne:)

Kan favoritt pupp ha noe med om en er venstre/høyre hendt? For hos meg var det alltid høyre side som var best å amme på og som hadde mest melk - og jeg er venstrehendt. Jeg likte også best å legge han til på den siden, for det var lettest.
Bare en tanke altså ;)
Gleder meg til å amme igjen!!

Kan favoritt pupp ha noe med om en er venstre/høyre hendt? For hos meg var det alltid høyre side som var best å amme på og som hadde mest melk - og jeg er venstrehendt. Jeg likte også best å legge han til på den siden, for det var lettest.
Bare en tanke altså ;)
Gleder meg til å amme igjen!!
Kan jo hende:) hos meg er d omvendt ihvertfall;)

Jeg er høyrehendt og høyrepuppen er best og produserer mest. Men liker godt venstrepuppen og her da.. Men startet fortere å leke med den siden den blir raskere tom :p

Back
Topp