Forskjellig kjønn på tidlig og ordinær ultralyd?

Athena85

Blir kjent med forumet
Hei,

Har andre her fått vite forskjellig kjønn på tidlig og ordinær ultralyd? Vet at det er tidlig å sjekke for kjønn før uke 18, men legen vi var hos mente at det var gutt med 80-90 % sikkerhet. Så da ble vi litt overrasket over at det var jente på ordinær ultralyd. Da med rundt 90 % sikkerhet, siden fosteret lå litt vanskelig til. Men hun mente at vi ikke bare måtte kjøpe rosa. Så nå går jeg og er litt usikker på om jeg kan vite at det er en jente.

Vurderer å ta 3d ultralyd litt senere bare for å være sikker. (greit å vite med tanke på planlegging av barnerom etc)

Noen som har noen erfaringer med dette?

Vi fikk forespeilet gutt i uke 14+3, men på ordinær ul i uke 19+4 var hun rimelig sikker på jente. For meg spiller det liten rolle så jeg kommer ikke til å bestille noen ekstra sjekk kun mtp kjønn.

Jordmor var veldig sikker på jente i uke 11, og helt sikker i uke 13. Dette stemte på oul også.

Ultralydspesialist var usikker i uke 13, jordmor så ikke i uke 17/18, så vi tar 3D i uke 28

Akkurat samme situasjon her som dere. Vi var hos tidligere overlege ved kvinneklinikken for tul til 15+0, hvor han mente ganske sikkert at det var gutt. Men på OUL 18+0 var jordmor ganske sikker på jente. Vi kunne ikke se noen tut på OUL, så regner med det er jente.

Vi har uansett tenkt til å ta en 3D ul ved uke 26, uavhengig om hvilket kjønn det er. Men akkurat nå håper vi at de også kan forsøke å sjekke kjønnet der en gang til :)

Back
Topp