Veldig stor forskjell fra første til andre svangerskap - heldigvis!
Første gang spydde jeg som et uvær fra uke 5 til uke 20. Var bra til uke 25, så var det på'n igjen resten av svangerskapet... Hadde veldig lavt blodtrykk så kroppen var som en udugelig geleklump, jeg lå på sofaen hele tiden og spiste konstant for å kontrollere kvalmen. Gikk derfor opp en del i vekt. Gikk også på 2 postafen daglig til uke 20 og ble ekstra trøtt av de. Hadde også voldsomme vaginale blødinger, våknet 3 ganger i første termin i en dam med blod (en gang hadde det trukket gjennom 4 laken og en overmadrass...). Full panikk, trodde jeg hadde mistet hver gang, men alt var fint med lille nurk. Denne gangen spydde jeg fra uke 9 til uke 14, men langt ifra så heftig som sist, vært mye mer oppegående, kun 1 postafen om dagen til uke 14, ikke måttet spise desperat for å kontrollere det. Spist heller lite så gikk ned i vekt først, så totalt opp kun 2 kg (uke 19+4). Og fikk mye senere mage. Har denne gangen normalt blodtrykk og føler meg nå nesten helt normal energimessig - så herlig! Vet ikke om det er blodtrykket som utgjør den store forskjellen? Forrige gang var også IVF, mens dette var naturlig. Eller kanskje det er gutt denne gangen? (får vite neste uken
) Uansett, håper formen holder seg, er deilig å ikke være så slått ut som sist. Har sykt mye på jobb frem til 1.mai, ei snupp på 10 mnd'er, hus som skal renoveres og 2 hunder å ta vare på. Så passer godt å være oppegående