Forskjellen??

Taza

Blir kjent med forumet
Har sett her at noen har en "kortversjon" og noen en "langversjon" i forbindelse med ivf forsøk. Har skjønt at det har noe med nedregulering å sånn, på den "langversjonen", men hvorfor?
Jeg ska ha en "kortversjon" når jeg får mens nå. Men hvorfor skal jeg ha det, og ikke en lang? hehe, noen som forsto spørmålet mitt egentlig?? hahahaha[:D]

Du trenger nedregulering hvis du har en regelmessig menstruasjonssyklus. Så vidt jeg har forstått er det ikke behov for dette hvis du ikke har eggløsning. For eksempel pga pco eller pcos. Hos oss var det sædkvaliteten som var problemet, og det gikk laaang tid fra jeg begynte på nesespray (nedregulering) til egguttak. Vær glad du slipper den ekstra ventingen (og medisinen)!

Når har du egguttak?

Masse lykke til! [:)]

ORIGINAL: marimari

Du trenger nedregulering hvis du har en regelmessig menstruasjonssyklus. Så vidt jeg har forstått er det ikke behov for dette hvis du ikke har eggløsning. For eksempel pga pco eller pcos. Hos oss var det sædkvaliteten som var problemet, og det gikk laaang tid fra jeg begynte på nesespray (nedregulering) til egguttak. Vær glad du slipper den ekstra ventingen (og medisinen)!

Når har du egguttak?

Har ikke hørt om disse forskjellige versjonene. Men ut fra det som står så hadde jeg den lange.. Og jeg får ikke el av meg selv. Og da heller ikke mens... Pcos har jeg..  Tok altså nesespray..

Jo når jeg tenker meg om så hadde jeg den kortversjonen også. Jeg fikk bare eggstimulerende og når jeg hadde fått noen mdone egg så fikk jeg eggløsningssprøyta. Dette var ikke i noe forbindelse med egguttak og så videre. Men vi fikk prøve oss på egen hånd. To ganger gikk vi gjennom dette uten at vi ble gravide..

ORIGINAL: Nesing

Jeg hadde/har ikke EL, men måtte selvsagt uansett gjennom nedregulering. Dette gjør forholdene ved IVF/ICSI enda bedre fordi kroppens hormonsystem er satt helt ut av spill før den stimulerende behandlingen begynner. Jeg hadde derfor den "normale" versjonen av behandling, dvs nedregulering (for meg i tre uker) og deretter stimulerende behandling (for meg to uker). [:)]

I tillegg måtte jeg bruke progesterongel inntil uke 12 av svangerskapet fordi jeg mistet en tvilling samt at jeg hadde lave verdier når jeg var gravid. Det gikk helt fint!

Ja du tok sån gel du i 12 uker. Jeg fikk bare sånn vagina kapsler som jeg skulle ta 3 ganger daglig i 2 uker etter innsetting. Jeg tok ikke blodprøve for å skjekke hvilke verdier jeg hadde. Fikk hvertfall aldri høre noe om det.

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: Nesing

Jeg hadde/har ikke EL, men måtte selvsagt uansett gjennom nedregulering. Dette gjør forholdene ved IVF/ICSI enda bedre fordi kroppens hormonsystem er satt helt ut av spill før den stimulerende behandlingen begynner. Jeg hadde derfor den "normale" versjonen av behandling, dvs nedregulering (for meg i tre uker) og deretter stimulerende behandling (for meg to uker). [:)]

I tillegg måtte jeg bruke progesterongel inntil uke 12 av svangerskapet fordi jeg mistet en tvilling samt at jeg hadde lave verdier når jeg var gravid. Det gikk helt fint!

Ja du tok sån gel du i 12 uker. Jeg fikk bare sånn vagina kapsler som jeg skulle ta 3 ganger daglig i 2 uker etter innsetting. Jeg tok ikke blodprøve for å skjekke hvilke verdier jeg hadde. Fikk hvertfall aldri høre noe om det.

jeg fikk beskjed om at jeg skal få gele..(tror jeg da) etter ruginga--

ORIGINAL: marimari

Når har du egguttak?

Vet ikke når jeg har eggutak enda, venter på mens nå, så etter at den dukker opp, så vet jeg vel mere tenker jeg.[:D]
Takk for alle svarene jeg har fått forresten:)

Back
Topp