Forskjellen på gjerrig og fornuftig?

*Labambie

Forumet er livet
Hvor går grensen i dine øyne?

Jeg må si de som drar å henter panten sin etter en fest er gjerrige. Eller når de har satt igjen to øl og drar å henter de.
De som aldri kan sponse en kaffekopp på en god venn. De som drar på jentekveld å tar med seg snoprestenene sine hjem...

Enig med deg!

Ny melding
Bouncy Bollocks
Senior medlem

Medlem siden: 06.01.2008
Status: ikke pålogget Fornuftig er å se seg litt rundt før man kjøper den blusen til 1300,-. Gjerrig er å se seg litt rundt for å finne noe som er billigere enn den toppen til 149,-.
ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Fornuftig er å se seg litt rundt før man kjøper den blusen til 1300,-. Gjerrig er å se seg litt rundt for å finne noe som er billigere enn den toppen til 149,-.

da er jeg gjerrig, for jeg liker ikke å bruke overr 100,- pr plagg..

Veldig enig med det du skrev, Labambie[;)]

ORIGINAL: turbo trash

Fornuftig er å se seg litt rundt før man kjøper den blusen til 1300,-. Gjerrig er å se seg litt rundt for å finne noe som er billigere enn den toppen til 149,-.

da er jeg gjerrig, for jeg liker ikke å bruke overr 100,- pr plagg..

Ikke bare gjerrig, du er out of style også![:D] moahahaha, neida[X(]

Gjerrig er å aldri bruke en krone uten å kaldsvette.

Fornuftig er å ikke bruke mer enn man har.[8D]

Å bruke begge sidene av dopapiret er ganske gjerrig...kusina mi var sammen med en som innsisterte på å dusje sammen, ikke for romantikken, men for strømmen! Og de som ber om å få tilbake 10ern du lånte i går.
Er så glad for at vi kjøper kaffekopper og middag ol på tvers i vennegjengen. Det går faktisk opp i opp en eller annen gang.

ORIGINAL: Labambie

Jeg må si de som drar å henter panten sin etter en fest er gjerrige. Eller når de har satt igjen to øl og drar å henter de.
De som aldri kan sponse en kaffekopp på en god venn. De som drar på jentekveld å tar med seg snoprestenene sine hjem...

Hvorfor det egentlig?
Jeg syns det er fornuftig om taxi koster typ 600 kr, sånn som det blir her [&:] (Jeg tar oftest nattbuss og kan ikke bli hentet av mannen da, men taxi er sviiindyrt!)

ORIGINAL: hissigproppen

Hvorfor det egentlig?
Jeg syns det er fornuftig om taxi koster typ 600 kr, sånn som det blir her [&:] (Jeg tar oftest nattbuss og kan ikke bli hentet av mannen da, men taxi er sviiindyrt!)

Hæ? Skjønte du hva jeg mente nå? Når du henter tomflaskene dine dagen derpå, altså 6-12 kroner i flaskepant!

Hvorfor det egentlig?

Hvorfor? Jaja, drikker du 200 øl, så er det jo 200kr..[:-][8D]

Fornuftig er vel å ikke bruke mer enn man kan/bør.

Mens gjerrig er å uansett bruke minst mulig.

Hvorfor det egentlig?

Hæ? Skjønte du hva jeg mente nå? Når du henter tomflaskene dine dagen derpå, altså 6-12 kroner i flaskepant!

Hahahaha [:D][:D][:D][:D]
SKAM!!
Jeg leste partneren sin [:-][:-][:-][:-] LOL

Kunne ikke fatte at DET var dust; å ikke bruke penger på taxi liksom.

Mulig jeg bare bør legge meg igjen, og stå opp når jeg kan lese igjen [:D]

akkurat det som du nevner labambie, og dei som ikkje klarer å dele når dei har snop/brus osv.

Kan nevne ett tilfelle: broren til mannen fekk 5 kg snop med foreldrene da dei kom hjem fra ferie. Vesla hadde lyst til å smake en jokoladebit, men det fekk hun ikkje...for han hadde så lite[8|][:'(] 

Eller om du mangler 50 øre på butikken, og venninda di er med. Så får låne, men da må hun få det tilbake i morgen, og helst med renter[:'(] 

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Hvorfor det egentlig?

Hahahaha [:D][:D][:D][:D]
SKAM!!
Jeg leste partneren sin [:-][:-][:-][:-] LOL

Kunne ikke fatte at DET var dust; å ikke bruke penger på taxi liksom.

Mulig jeg bare bør legge meg igjen, og stå opp når jeg kan lese igjen [:D]

Du er jo søt da[:D]

Jeg holder en kapp på ordblind egentlig [8D]

hvis f.eks en venninne kommer og spør etter de 20 kronene hun kjøpte en brus til deg for for lenge siden , synes jeg det er litt smågjerrig ja...
[;)]

Ellers kan jeg nevne en venninne som bare kunne sende mld på lørdager, og da som sms.. for da var det gratis.[8D] Ble lite kontakt gitt.[:D]
Hun er bare litt sånn da, og vi er kjempegode venner fortsatt. Man tåler litt mer fra barndomsvennene.[:D]
Det vil jeg kalle gjerrig.

Og jeg brukte sikkert 2-3000 i mnd på kontantkort. (Ja, dette var gamle gode dager[8D]). Det vil jeg kalle ufornuftig[:D]

ORIGINAL: tosmågull*

hvis f.eks en venninne kommer og spør etter de 20 kronene hun kjøpte en brus til deg for for lenge siden , synes jeg det er litt smågjerrig ja...
[;)]

haha!en sånn har jeg! Hun spurte faktisk etter tiern sin engang og det var vel en uke etter at jeg tok regninga for oss begge på fridays!

Gjerrige er de som spiser for 5 personer når de får gratis middag, enten det er hos familie, venner eller på ulike arrangementer/ tilstelninger, for så å nesten gulpe opp igjen maten når de likevel finner ut at det ikke var gratis[8D] (dette har skjedd)

Kjenner en slik en, og han er gjerrig!

Han og kona har ikke dårlig råd, men han ringer likevel rundt til alle vennene sine for å be om skyss til byen 30 min borte, for han vil ikke bruke bensin på å kjøre dit selv om han kan unngå det[:-]

Dette er laaang fordi fornuftighet, ja![:)]

Kommer jo litt ann på hvordan forhold man har til personen også, da.

Noen av venninnene mine hadde nok jeg forventet å få tilbake penger fra, dersom de lånte en 50-lapp.
Mens med andre venninner er det litt sånn at hun kjøper kinobilletter til begge, så kjøper jeg en barselgave fra begge, osv osv. Så går det opp i opp.

ORIGINAL: Alvesol

Gjerrig er man dersom man kjøper klær/sko som er altfor store til barnet sitt, slik at h*n skal ha noe å vokse i.
Slik at barnet må gå med papir i skoene for at de ikke skal dette av...

Og gjerrig er du dersom barnet ditt har besøk, datteren din har et lite plastbasseng... Barna vil leke i bassenget, men du lar ikke barna ta varmt vann, de må bade i kaldt vann... For varmt vann koster jo penger.

Har faktisk opplevd dette selv, med en venninne av meg. Moren var så fryktelig gjerrig, selv om de hadde veldig god råd. [8|]

Min erfaring er at de hypergjerrige ofte har mye penger (mye vil ha mer), det er vel mye sånn de har kommet til pengene[8D] Men da vil jeg heller være uten, for hvorfor leve på et minumum når du ikke må?![&:]

Gjerrig er når man inviterer venner på middag for så å pressentere de for en regning på 500 kr før de skal reise... "for vi deler vel på maten?"
Mulig jeg er gjerrig, men jeg syns 500 kr for 2 rekesmørbrød og ett glass cola er jævlig dyrt[8D]

Eller når enkelte tar med seg colaskvetter hjem etter de har vært på middagsbesøk hos deg, selv om det strengt tatt var du som betalte både cola`n og maten

Spesielt når dette dreier seg om samme person[8D][&:]

Back
Topp