Forskjellen på britax multi-tech og two-way?

2søte

Gift med forumet
Noen som vet forskjellen på disse? Noen erfaringer? Støtte, plass osv? Er ikke så viktig hvor lett de festes og byttes over siden vi bare har seter som står i bilene? Er til storesøster på 2 år 9 måneder og 13-14 kg.

Takk for svar. Så på de linkene, men var ikke mye erfaringer.

Noen andre med erfaringer eller meninger?

Bryr meg ikke om pris, bare om hvordan setene er. Er vel bare et spørsmål hvis de begge går i bilen, skal prøve de ut der først og se. Men hadde vært greit å fått med litt erfaringer først før vi reiser og prøver. Har forørvig liten bil, corolla, og må stå bak førersida på bilen. Men vil ha sikrest mulig og der snuppa kan sitte godt et par år til.

ORIGINAL: Juleblå og julerosa

Ja, de to stolene er jo på en måte veldig like, men på en annen måte veldig forskjellige... Kan si det sånn at de er like gode sikkerhetsmessig, men Two Way er allikevel en enklere stol... Den har ikke like gode sidestøtter som Multi Tech, men kommer allikevel godt ut i test! Jeg ville allikevel gått for Multi Techen! Mye pga komforten til barnet...

Ja, det er en forskjell! Two Way Elite har ikke støtteben, så den MÅ stå inntil stolryggen foran om den står bakovervendt... Multi Tech har støtteben så den "bare" bør stå inntil stolryggen, om du skjønner...

Tusen takk! Ja, jeg synes også multi-techen ser litt bedre ut, både med hensyn til hodestøtte og komforten til ungen og at det er støttebein og vil egentlig gå for den, men er litt spent på om den får plass i bilen. Vi har izi combi fra før som da lillesøster skal arve og et slik sete har ikke sjans til å få plass bak førersetet for å si det sånn. Eller, det er jo plass, men da er det ikke igjen plass til fører og uten fører er det kjedelig å sitte i bil liksom... Så vi trenger et som tar litt mindre plass. Vet du om det er stort forskjell på hvor stor plass de tar? Altså sånn generelt, må prøve de i bilen vår såklart.

Back
Topp