Forskjellen på 1 og 2??

Rustad90

Glad i forumet
Sitter og funderer på å få en skatt til, men hvor stor er egentlig forskjellen på en og to unger?? :)

mamma'n til Emilie ♡

En er som en og to er som ti, har jeg hørt ;-p

Personlig så tror jeg at det kommer an på mye:

Personligheten til ungene
Innstillingen til oss som foreldre og forventningene våres
Om barna er friske eller ikke
Nettverket rundt
og sikkert mange andre ting

Vi venter nr 2 nå, og han blir prematur. I tillegg har jeg fått blodkreft, men vi ser ikke mørkt på nr to likevel :) Jeg sier bare: kjør på om dere har lyst, for dere vet aldri hva morgendagen bringer! Hadde vi ventet bare en måned til med å bestemme oss, så hadde ikke babyen overlevd, og det blir ikke flere etter denne pga fare for fosterskader pga cellegiften, så vi er veldig glade og takknemmelige for at vi får barn nr to selv om omstendighetene kunne vært bedre ;)

Men så ser jeg alltid glasset som minst halvfullt, og aldri som halvtomt da :p

Vi vil ha 4 barn!!! :D
Men har hverken tid eller råd til å få nr 2 ennå! :p

Jeg må gjøre meg ferdig med studiene og få en jobb først, slik at jeg kan få betalt permisjon neste gang. OG når vi skal ha flere må vi kjøpe et større sted å bo, så da må økonomien være litt sterkere ;)

Enn så lenge nyter jeg å ha bare ett barn, Hermine er så liten ennå så jeg stresser ikke. Men tanken på at innen jeg er ferdig med studiene, fått meg en jobb og gått gravid er nok Hermine minimum 3.5-4 år DET stresser meg litt for vil ikke ha FOR langt mellomrom mellom barna heller :P;)

Ja...økonomi burde vel vært med på den lista ;)

Jeg skal fortelle deg det når jeg vet det, om ca 4 uker:D:D:D

Enig med økonomien, pluss at forholdet mellom foreldrene er godt:-)

Jeg skal fortelle deg det når jeg vet det, om ca 4 uker:D:D:D

Enig med økonomien, pluss at forholdet mellom foreldrene er godt:-)

Signerer denne :) at foreldrene har det bra sammen er utrolig viktig ellers blir det ustabilt både for nr en og nr to!

Signerer denne :) at foreldrene har det bra sammen er utrolig viktig ellers blir det ustabilt både for nr en og nr to!

Å få barn er ikke noe forholdsredder nei, heller tvert om;)

Jeg må gjøre meg ferdig med studiene og få en jobb først, slik at jeg kan få betalt permisjon neste gang. OG når vi skal ha flere må vi kjøpe et større sted å bo, så da må økonomien være litt sterkere ;)

Enn så lenge nyter jeg å ha bare ett barn, Hermine er så liten ennå så jeg stresser ikke. Men tanken på at innen jeg er ferdig med studiene, fått meg en jobb og gått gravid er nok Hermine minimum 3.5-4 år DET stresser meg litt for vil ikke ha FOR langt mellomrom mellom barna heller :P;)
Du det er en super aldersforskjell, så om det blir slik, ikke stress :) her har det gått aldeles flott!!

Jeg synes det var tøffere å få nummer to enn å få nummer en hvertfall. Ikke fordi ungene har vært slitsomme, men fordi det blir travlere og er vanskeligere å pleie forholdet. Jeg er glad for at vi som par har hatt det bra i den tiden før Lillebror kom til! For om det hadde skrantet hadde det stått dårlig til nå!
Jeg tror nøkkelen for oss var å vente en stund før vi fikk nummer to. For småbarnstiden ER slitsom og det tar ofte litt tid å komme i gjenget igjen. T var 3 år da jeg ble gravid og for oss var det helt perfekt. (Da hadde vi prøvd i nesten ett år da, men det viste seg å være greit siden mannen reiste utenlands og det hadde vært røft å være "alenemor" som gravid de månedene. )

Det er 4 år mellom meg og broren min :) han er eldst :) og det fungerte fint det! Vi krangla innimellom, men det hadde vi nok gjort om det var ett eller 4 år mellom ;) og så passet han meg mye etter hvert som vi ble eldre, og det tenker jeg må ha vært praktisk for foreldrene våres :) det var ofte bare snakk om at de var og handlet eller på et møte osv, men da slapp de ihvertfall å skaffe b.vakt ;)

Jeg valgte å få mine tett på grunn av at jeg har søsken som er så mye eldre enn meg, og deres barn er jo mye eldre enn nasse, så har jeg dessverre ikke så godt forhold til dem heller så nasse får ikke mye glede av dem.
Mannen har ingen søsken, så da ville vi at nasse skulle få et nært forhold som mulig til lillesøster. Får vi håpe da:-)

Tror det kommer til å bli veldig tøft, derfor tar jeg litt ulønnet permisjon i tillegg. Mannen likte dårlig å være hjemme, og det var ikke noe hyggelig å dra tilbake på jobben da. Denne gangen kan han kanskje få avlastning av barnehagen, pluss lillesøster få lang tilvenning og trenger ikke være der hver dag:-)

Det er 4 år mellom meg og broren min :) han er eldst :) og det fungerte fint det! Vi krangla innimellom, men det hadde vi nok gjort om det var ett eller 4 år mellom ;) og så passet han meg mye etter hvert som vi ble eldre, og det tenker jeg må ha vært praktisk for foreldrene våres :) det var ofte bare snakk om at de var og handlet eller på et møte osv, men da slapp de ihvertfall å skaffe b.vakt ;)
Er 3.5 år mellom meg og broren min, og vi har aldri gjort annet enn å krangle og lekt veldig lite sammen som barn :p Men vi var jo 4 stykker, så vi var en stor flokk med unger fordelt på 8 år ;) Idag er vi alle fire veldig tett knyttet sammen, så synes det er liksågreit idag at vi ikke lekte så mye sammen som barn. Det er jo virkelig nå i voksen alder at vi har glede av hverandre, som barn finnes det jo alltids andre barn å leke med enn søsken ;)
Mellom mannen og hans yngre søster er det 4.5 år og som barn var han alltid veldig påpasselig med henne og lekte med henne. Så alderen mellom barna spiller nok ikke alltid så stor rolle på hvordan forholdet mellom dem blir :)

Eg har ikke løst på fleire pr dags dato, eg e STRÅLENDE fornøyd med sånn som det e :)

Ha og hørt at det å få 2, e som å få 10 :P

Men eg trur og at det kjæm helt ann på personligheten tell ongan.
Eg ser sjørl at eg vill ha max 2 onga, og fie får nokk ikje nå søsken før eg e ferdig på skola + litt lenger, 3.5år tell MINST! Også e det jo litt vanskele å lag onga aleina :P

Eg vill ikje ha fleire enn 2 (pluss eventuelle bonus-barn, viss min framtidige mann har 3, så bi det ikje fleire, sei eg no værtfall :P ) pga eg kjæm fra en familie med 5 søsken, eg e mellomst, det e 3 år mellom meg å søstera mi, vi gjekk IKJE overrens, men eg og lillebrorn min, eg e 3 år eldre enn han, såkjæm nokk og litt ann på personligheten tell ongan om de går overrens…

Men eg syns de som har mange onga e tøff! eg trur ikje eg ha klara det….vill liksom ha tid tell aillesammen i kvardagen…nåkka eg sjørl følt at vi ikje bestandig fekk som onga…derfør vill eg ikje ha så mange :)

Ser du har fått mye svar, men orker ikke lese gjennom akkurat nå :P

Men hos oss syns jeg det var enklere å få nr 2 enn når jeg fikk nr 1 ;) man har vært gjennom det før, og er mye mer selvsikker..men kommer veldig an på personligheten til babyen! Jeg så for meg lite energi og våkennetter den første tiden med Liana.. men hun sov jo hele natta fra første stund (med 2 måltider i mellom da), og var heller ikke like krevende som Emira.. hehe.. så jeg ble positivt overrasket ;) og syns ikke det er noe stressende nå med 3 unger heller..men merker bare at man har lite tid til annet :P hadde vært verre om Liana eller Leoh var nattugler :P;)

Hos oss var det en stor forskjell og gå fra 1-2! Førstemann var blid som ei sol og sov hele natta fra hu var 5 uker gammel og gråt sjeldent, mens andremann var stikk motsatt. Plaget av KISS/KIDD fra hu var 3 dager gammel og gråt 20 timer i døgnet til hu var 17 mnder gammel. Sov kun 2 timer i døgnet til hu var 2 1/2 år og begynte og få vallergan, MEN var jo ikke hennes feil at hu hadde låsninger. Tror det kommer veldig ann på personligheten til barnet:) Man veit ikke hvordan det blir før barnet har kommet:) Fra nr 2-3 var det omtrent ingen endring og gikk som en drøm:)

Hos oss var det en stor forskjell og gå fra 1-2! Førstemann var blid som ei sol og sov hele natta fra hu var 5 uker gammel og gråt sjeldent, mens andremann var stikk motsatt. Plaget av KISS/KIDD fra hu var 3 dager gammel og gråt 20 timer i døgnet til hu var 17 mnder gammel. Sov kun 2 timer i døgnet til hu var 2 1/2 år og begynte og få vallergan, MEN var jo ikke hennes feil at hu hadde låsninger. Tror det kommer veldig ann på personligheten til barnet:) Man veit ikke hvordan det blir før barnet har kommet:) Fra nr 2-3 var det omtrent ingen endring og gikk som en drøm:)
hihi, har du helt glemt kolikken til Emmeth nå da? :P ;)

Ser du har fått mye svar, men orker ikke lese gjennom akkurat nå :p

Men hos oss syns jeg det var enklere å få nr 2 enn når jeg fikk nr 1 ;) man har vært gjennom det før, og er mye mer selvsikker..men kommer veldig an på personligheten til babyen! Jeg så for meg lite energi og våkennetter den første tiden med Liana.. men hun sov jo hele natta fra første stund (med 2 måltider i mellom da), og var heller ikke like krevende som Emira.. hehe.. så jeg ble positivt overrasket ;) og syns ikke det er noe stressende nå med 3 unger heller..men merker bare at man har lite tid til annet :p hadde vært verre om Liana eller Leoh var nattugler :p;)

Den trengte jeg å lese, du beroliget mitt hjerte nå hehe:-):rolleyes::p

Stakkars henne og dere, det må ha vært ganske tøft. Det var vel en hard fødsel med henne stemmer ikke det?

Stakkars henne og dere, det må ha vært ganske tøft. Det var vel en hard fødsel med henne stemmer ikke det?

Jo, var derfor jeg fikk KS med Emmeth. Fordi fødselen med Nelly var så tøff.

•☆tastedingsen☆•

Back
Topp