Forskjell på vogner...

Mamii 27

Glad i forumet
Hva er forskjellen på de forskjellige vognene egentlig? Kan noe, men kjekt å lære :) Hva er best, noen erfaringer?

Jeg tenker da på kombivogner, duovogner osv osv.. :)

Duovogn er vel at det er en separat bagdel og en sportsdel trooor jeg:)
At det liksom er to deler[:)]

Kombivogn er vel 2 in 1 hvis du skjønner:) men er ikke helt sikker, å veldig dårlig og forklare[8D]

Forskjell på duovogn og kombivogn? Begge har et helt likt understell, og en helt lik sportsvogndel. Forskjellen er at på en duovogn så tar du av sportsvogndelen for å sette på en egen bag når du skal ha bagvogn. På en kombivogn er det en litt mindre bag som du setter inni sportsvogndelen. Slik blir kombivognen litt tyngre, fordi du kjører rundt med både sportsvogndelen og bagen på en gang. Vekten spiller egentlig ikke så stor rolle da, fordi du vanligvis ikke bærer på vognen, bare triller.[;)]

Vi har duovogn til storebror, valgte den fordi vi ville ha størst mulig bag til novemberbaby med voksipose. Jeg tror ikke det er noe best eller dårligst med vogntyper, det avhenger helt av hvordan du skal bruke den. Jeg liker store vogner med god plass, perfekt for lange trilleturer på alle typer underlag, og jeg kan laste med meg masse. Mine drømmevogner ville vært marerittet for noen som går ofte på cafe, eller liker å kunne manøvrere mellom hyllen på et kjøpesenter. Hver sin smak.[:)]

Tenkte egentlig ikke bare direkte forskjellen på de to vognene, men alle typer vogner. Vet ikke hvor mange typer det er jeg :) Men fikk jo litt svar da :)

Jeg hadde kombivogn til dattera mi, en gammel litt klumpete en kan man si. Men veldig fornøyd, fordi det var så stor og god bag, og en veldig stabil vogn. Jeg trenger også oppbevaringsplass i vognen, så er også litt fan av større vogner. Og nå som vi får desemberbaby vet jeg vel at det er mer praktisk med lufthjul.. også ikke med kun 3, men helst fire hjul. Eller hva syns dere andre?
Fikk vesla på våren, så da spilte det ingen rolle, men hadde vanlig kombivogn til henne, men brukte den bare når bagen var oppi, også kjøpte jeg en billig sportstrillevogn med 3hjul ved siden av. Litt enklere å dra med seg rundt. :)

Er vel litt smak og behag ja, alle liker vel forskjellig. Men som det sies her, så er det greit med god plass i og med at vi må ha voksipose og div :D

Det jeg er kommet fram til etter å ha trilla litt vennevogner er at jeg skal ha fire hjul,solid vogn og lufthjul[:)] Bor i Tromsø, har grusvei opp til huset og snø "hele året"(ikke helt da men[8D]). Så blir Emmaljunga mondial på meg,en tung men solid vogn, å stor bag[:)] Venninna mi har Emmaljunga City Cross, er vel sånne kulelagerhjul,og jeg syntes den "sklidde" veldig på snøen, så fant ut at lufthjul var ett must[:)] Men tror jeg vil ha en nett trehjulsvogn også, til å sette bilstol i, og til sommerbruk og kjøpesenterbruk, litt enklere og ha med på sånn[:)]

har jo ikke supererfaring, men de tankene jeg har gjort meg:)

Jeg er veldig fornøyd med simo duo som vi har til storebror.[:D] Kommer nok til å kjøpe enten det eller emmaljunga mondial til lille nurket også.

Jeg har lyst på emmaljunga edge duo. Blir nok den tenker jeg, så lenge jeg ikke finner en annen jeg liker bedre.

Duo vogner har jo størst plass for vinterbabyer.... så simo duo er klar favoritt her så emaljunga mondial duo

Back
Topp