Forskjell på salg og tilbud?

Regan

Forumet er livet
Er det forskjell på salg og tilbud for dere, og hva er forskjellen....?

For meg er salg gjerne slik at det er MYKJE som er til nedsette prisar, og ikkje berre ein eller veldig få varar, slik som det gjerne er med tilbudsvarar.

For meg er matvarer på tilbud, og klær og diverse på salg[8|][:)]

For mæ e salg når det selges varer som e feks sesongbasert. Mens tilbud kan være noe som kommer tilbake til fullpris etter endt tilbudstid. Som Minni sier, det er vel ikke salg på matvarer, der er det tilbud.

Tilbud er på enkeltvarer, salg er på flere varer.

ORIGINAL: opus dei

Tilbud er på enkeltvarer, salg er på flere varer.

ORIGINAL: Flygande Tekanne

For meg er salg gjerne slik at det er MYKJE som er til nedsette prisar, og ikkje berre ein eller veldig få varar, slik som det gjerne er med tilbudsvarar.

Sign.

Også tenker jeg at tilbud er litt mer kortvarig enn salg. Hører jo gjerne om lørrdagstilbud osv. Men så har ma jo også timesalg... [8D]

ORIGINAL: satine

For mæ e salg når det selges varer som e feks sesongbasert. Mens tilbud kan være noe som kommer tilbake til fullpris etter endt tilbudstid. Som Minni sier, det er vel ikke salg på matvarer, der er det tilbud.

Sign!

Salg skal pr definisjon være varer de tidligere har solgt til en høyere pris, som nå  er satt ned for en kampanjeperiode. Jeg ville likvel ikke kalt det "salg" når det gjelder mat, selv om de etter loven vel kunne sagt et, kanskje.

Tilbud, tja, det er så mangt.
(Og prisras, knalltilbud, sommertilbud, nyttårsboom etc, er stort sett snakk om ting som de pr def ikke har lov til å kalle salg, fordi det er varer de har tatt inn for å selge til den lave (?) prisen.)

Back
Topp