Forskjell på maserier og ekte rier?

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Hva er forskjellen? Hvis begge typer er regelmessige, så må det da være fryktelig vrient å vite om man skal føde eller ikke[:)]

forskjellen er vel at de ekte riene blir mer og mer intense og tettere tenker jeg[8|]

lurer på det eg og egentlig.. for rier kan starte i det små.. vare over flere dager for førstegangsfødende.. e det mulig å merker noe forskjell? venninna mi gikk i 5 dager med rier før ungen va ute.. hon trodde ikkje det va rier[&:]

Var en tur på føden igår jeg og trodde ting var igang,men når man kommer dit blir jo alt rolig...merkelige greier. Men da sa jordmoren at det antagelig var maserier etter at jeg har hatt modningsakupunktur fordi det trigger kroppen...alt var totalt umodent så da vet jeg det ivertfall. Så jeg syntes det er vanskelig å vite forskjell...

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

De ekte er mer intens og starter mer "oppe" på magen..[:)]

Jeg hadde igår mageknipfølelse som var oppe på magen,det var faktisk så vondt at jeg ved to anledninger sto bøyd over spisestuebordet. Venninnen min kjente igjen dette fra sine fødsler og kjørte meg på føden,men der dabbet alt av og jeg var helt umoden. Så det er ganske vanskelig egentlig... Jeg tok ks sist,vet derfor ikke hva jeg skal kjenne etter.

Dette står hos meg når jeg logger inn nå;

Er det rier eller bare kynnere? De første riene kan være vanskelig å kjenne igjen, men etter hvert er det ikke tvil. Mens kynnere gjerne kommer uregelmessig og går over når du er i bevegelse, vil riene komme regelmessig, vare omtrent like lenge hver gang og bevegelse vil ikke endre noe.

Sist merker jeg ikke mye av modningen, jeg hadde bare veldig vondt i ryggen hele dagen. Noe takvis til tider... Var ikke kjempevondt, så skjønte ikke at noe var på gang. Det er jo ikke unormalt at man er sliten og har vondt når man nærmer seg uke 41[8D]
Dette var da maserier og modning... Riene var såpass vonde at jeg selv skjønte at jeg skulle ta tiden på de. Da de ikke gikk over i dusjen, og jeg måtte holde meg fast når de sto på, så skjønte jeg at det var fødsel på gang....

Det er jo veldig forskjellig, men jeg tør å påstå at man "bare vet det" når det er rier....

Maserier er uregelmessige og rier er regelmessige, det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Maserier er vell som kynnere, men i ryggen og ikke i magen.

Sist gang merket jeg det med en gang. Men da hadde jeg ikke hatt noen kynnere eller maserier før de riktige riene startet. Riene ble mer og mer intense i løpet av dagen, og jeg låg på sofaen og tok tiden helt til de var så intense og vonde at vi dro inn til sykehuset. Min JM minte meg på at det skal gå 5 min mellom hver ri og vare i ca 1 min, før man trenger og dra inn til føden (hvis ikke noe annet har skjedd da! som blødning, vannavgang etc etc) [:)]

Jeg vil også tørre å påstå at i de fleste tilfeller vil du merke når de ekte riene er igang [:)]

Back
Topp