Forskjell på ligamentsmerter og bekkenløsning

Angel89

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Junilykke 2020 ♡
Hva er forskjellen på det? Skulle vaske båt i dag og måtte gi meg på dugnaden hos svigers fordi jeg fikk så innmari vondt i lysken. Det gikk ikke over heller. Skikkelig kjedelig å virke lat og bare sitte på terrassen her å late meg..

Sånn jeg opplever det så går ligamentsmerter raskt over. Bekkenet blir bare verre og verre hvis man feks fortsetter med den aktiviteten som forårsaker smerten.
Jeg kan sitte på «feil» type stol og reise meg opp, og smertene hugger i lysken. Samtidig som det kan føles som at skambeinet deles i to.

Sånn jeg opplever det så går ligamentsmerter raskt over. Bekkenet blir bare verre og verre hvis man feks fortsetter med den aktiviteten som forårsaker smerten.
Jeg kan sitte på «feil» type stol og reise meg opp, og smertene hugger i lysken. Samtidig som det kan føles som at skambeinet deles i to.
Ja, huff. Skikkelig ubehagelig!

Det er store forskjeller der tenker jeg:) ligamentsmerter er jo vonde men de er mer som strekksmerter ... att man gjør en rask bevegelse, rekker seg opp i været fort, røyser seg fort...
Bekkenløsning blir jo trigget av belastning, ubehagelig sitte/stå/ligge stilling . Å gjøre en brå snu-bevegelse, ta lange skritt, skyve noe tungt med ene foten, stå fremoverbøyd i en slitsom stilling over litt tid.. det er iallefall ting som kan få frem å påvirke smertene. Går ikke over med det første som spurv sier:)

Back
Topp