Forskjell på jente og gutt

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hva er den største forskjellen på å være jentemamma eller guttemamma? Eller opplever dere at det ikke er forskjell?

Dytter! :)

Har bare et barn, så vet ikke. Men tror at personlighet spiller større rolle enn kjønn for hvordan barna blir og hvordan foreldre rollen blir for barna. Har en gutt selv, synes det er superstas :D Kler på fint tøy, koser, leser, leker med han, synger for han, går tur i vogn, tar han med på matlaging. Det samme jeg tror jeg ville gjort med ei jente rett og slett

Har bare et barn, så vet ikke. Men tror at personlighet spiller større rolle enn kjønn for hvordan barna blir og hvordan foreldre rollen blir for barna. Har en gutt selv, synes det er superstas :D Kler på fint tøy, koser, leser, leker med han, synger for han, går tur i vogn, tar han med på matlaging. Det samme jeg tror jeg ville gjort med ei jente rett og slett
Godt poeng :) jeg har en av hver men hun minste er så veldig liten enda.

Har bare jenter, så vet ikke. Er det noen stor forskjell da? Alle barn er ulike etter personlighet, så trenger ikke nødvendigvis være pga kjønn

Har en av hver men lillebror er bare 7 uker så kan ikke si jeg har merket forskjellen enda:p

Gutten er bare 10 mnd enda, og merker ikke noen forskjell fra jentene her. Det er nok mye personlighet, men sånn generelt vil jeg nok tenke at med jenter er det mer sutring og drama, med gutter er det mer bråk og herjing.

Så langt er jenta roligere, tidligere ute med ting, mer følsom og selvstendig enn guttene våre. Og så er guttene skikkelig guttete i interesser og lek, og hun veldig jentete :) Hun er 2, guttene er 5 og 7.

Her er jenta mye mer rolig og fornuftig. Men veldig bestemt og skal ordne selv. Gutten er enda veldig liten men har alltid vært mye liv rundt. Skal putte alt han finner i munnen. River ned for å rive ned. Men mye mer kosete enn jenta.

Back
Topp