Forskjell på duo og kombi vogn???

MrsQuattro

Glad i forumet
Fikk pristilbud på brio happy harmony vogner idag fra sverige, men han ene skrev følgende:

"Jag kan inte utläsa om det är duo liggdelen eller kombi liggdelen du menar, så du får pris på båda.
Brio Happy Harmony 2011 inkl. valfritt chassi

Duo (med sittdel och separat liggdel) 6,698.- Sek

Kombi (med sittdel och hård ligginsats) 5,898.- Sek"

Hva i all verden er forskjell på duo og kombi? Prøvd å søke på nett, og lese på brio sine sider, men jeg skjønner ikke stort..
Noen snille erfarne barnevogn sjeler som kan hjelpe litt?[:D]

I en duovogn har man en separat bag og sittedel som klikkes av/på understellet..
I en kombivogn har man en fast sittedel og en løs bag som legges oppi sittedelen (som sitter fast hele tiden) og kan løftes inn/ut av sittedelen..
I duovogner er ofte bagen større enn i en kombivogn, dette fordi bagen i en kombivogn jo skal passe INNI sittedelen...
Ble du noe klokere nå?

Jeg vet!

Det lurte nemlig jeg også på første gangen[:)]

Kombivogn: Her ligger bagen oppå sportsdelen, så du kjører rundt med begge deler hele tiden. Bagen er lett å ta av, og egner seg hvis du har tenkt å ta den mye av og på.

Duovogn: Her ligger bagdelen rett oppå understellet, så sportsdelen må du lagre et annet sted til du får bruk for den. Her er bagen som oftest større plass i, men den er ikke like enkel og ta av og på og løfte.

Selv har jeg Kombivogn (med Simo da), og måtte ha det siden jeg skulle bære bagen opp og ned til 4.etg. En Duobag er som regel ganske tung og er vel mer beregnet på å stå fastmontert.

Tusen hjertelig takk jenter!![:D] da ble jeg klokere.. vi skal da altså ha en :

Duo (med sittdel och separat liggdel)

Som selvfølgelig var den dyreste i sverige..[8D] da vet jeg litt mer hva jeg skal gå utifra når jeg ser på priser.. men var ikke spesielt billig i sverige, ca 400kr å spare, da er det nesten likesågodt å kjøpe den i norge..

Brio er nok ganske dyrt i sverige, for dette er liksom hovedvognen deres, ett merke som de har hatt i mange år!!

Syns denne Brio vognen var så fin, brun med hvite hjerter inni kalesjen:

http://www.brio.no/nn-NO/To_Go_Stroller/Prams_and_Push_Chairs/Happy/Happy_Heritage.aspx

ORIGINAL: Kaspers mamma!

Brio er nok ganske dyrt i sverige, for dette er liksom hovedvognen deres, ett merke som de har hatt i mange år!!

Syns denne Brio vognen var så fin, brun med hvite hjerter inni kalesjen:

http://www.brio.no/nn-NO/To_Go_Stroller/Prams_and_Push_Chairs/Happy/Happy_Heritage.aspx

Ja, det ante meg at de var dyre i sverige, iom at den er svensk og populær...[>:]

Den var veldig fin den vogna![:D] Litt mer jentete kanskje iom at det er hjerter inni?

Kunne tenkt meg brun vogn her også, men vi vil ha den Harmony serien, og den finnes ikke i brun.. så da blir det sort med litt mønster på og hvit inni[:)]

Back
Topp