Forskjell på øynene

ariana1983

Glad i forumet
Jeg har lagt merke til at den høyre pupillen til Aron ofte er større enn den andre.
Noen som har merket det på sin baby eller vet hva det kommer av?
Redd for at han ser dårlig eller noe.

Har set antydning til det samma her [&:] Vet ikke hva det er. Og det virker som øyet plager henne litt. Hatt verk/guffe i det sden fødsel. Men er nå den siste uka jeg har lagt merke til at hu har begynt å ta seg opp til øye hele tiden. 

Det virker ikke som om Aron plages noe med øyet egentlig, men han hadde også puss i øynene noen uker og han hadde bæsja i fostervannet så var litt irritert i øynene. Pusset forsvant etter 10 dager med drypping med saltvann her, 2 ganger daglig.
Forskjellen på pupillene er veldig stor av og til - ser veldig rart ut.

Jeg har ikke vært borti dette, men jeg ser at øynene er forsskjellig ved at det et rødt i det ene øyet hans på fler av bildene.. På hans høyre øye.. Kan jo være grunnet tette tårekanaler på det ene øyet, og derfor kommer det mer smuss..??

Samme her! Pupillen på det høyre øyet til Amelia er noen ganger større enn på det venstre. Var på 6 ukerskontroll i dag, og da spurte jeg legen om dette. Han sa at det var for tidlig å undersøke synet, og at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Hun var plaget med mye puss på øyet en stund etter fødselen. Aner ikke hva det kan komme av.

ORIGINAL: HappyBaby!

Det tror jeg sto i en artikkel fra BV at er helt normalt.. :) at den ene pupillen er større enn den andre..

jepp! og legen min sa at det har mye med at pupillen forandrer str alt etter hvor mye lys som slippes inn... selv om vi tror det er like mye lys på begge æyne, er det ikke sikkert det er det!

ORIGINAL: ariana1983

Jeg har lagt merke til at den høyre pupillen til Aron ofte er større enn den andre.

Vil bumpe denne tråden jeg. Hvordan går det med Aron?

Min lille har også stor forskjell på pupillene, spesielt i dårlig belysning. Forskjellen kan være veldig stor.

Vi tok det opp med legen ved 3mnd-kontrollen. Han sa det var veldig vanlig å ha forskjell på pupillene. Så lenge begge trekker seg sammen når det er sterkt lys bør alt være fint.

Men forskjellen på pupillene er såpass stor på min lille at jeg ikke klarer å slå meg helt til ro med at det er normalt. Det ser egentlig veldig rart ut når forskjellen er på sitt største og jeg merker jeg bekymrer meg mer enn jeg kanskje burde for dette.

Vet noen om dette er noe som forsvinner med tiden? Har noen andre lignende erfaringer?

ORIGINAL: Vidic

Dytter den for deg[:)]

opp igjen :)

ORIGINAL: Sienna81

ORIGINAL: ariana1983

Vil bumpe denne tråden jeg. Hvordan går det med Aron?

Min lille har også stor forskjell på pupillene, spesielt i dårlig belysning. Forskjellen kan være veldig stor.

Vi tok det opp med legen ved 3mnd-kontrollen. Han sa det var veldig vanlig å ha forskjell på pupillene. Så lenge begge trekker seg sammen når det er sterkt lys bør alt være fint.

Men forskjellen på pupillene er såpass stor på min lille at jeg ikke klarer å slå meg helt til ro med at det er normalt. Det ser egentlig veldig rart ut når forskjellen er på sitt største og jeg merker jeg bekymrer meg mer enn jeg kanskje burde for dette.

Vet noen om dette er noe som forsvinner med tiden? Har noen andre lignende erfaringer?

Hei [:)] Er egentlig på april 2010 forumet, men fant denne siden når jeg googlet. Gutten min har ganske stor forskjell på pupillene han også og jeg synes det er kjempe ekkelt. Vi fant det ut for noen uker siden da vi var på 6 mnders kontroll. Fikk beskjed om at det man må sjekke da er om begge pupillene trekker seg sammen i lys og om han reagerer på ting ved å holde for et og et øye i gangen. Fikk beskjed om at det er noe man følger opp siden det i værste tilfelle kan være noe som presser på bak. Grøss og gru [:(] Har også funnet ut i ettertid at det er veldig vanlig med forskjell på pupillene, tror faktisk rundt 20 % av befolkningen har det. Og at når det er forskjell på pupillene når de er store er det veldig ofte kosmetisk og ingenting farlig. Vi skal vertfall til øyenlege den 10. desember for å sjekke det. Hadde ikke klart å roe meg ned uten å sjekke skikkelig tror jeg. Har dere funnet ut noe mer om pupillene til Aron ? Er de fortsatt forskjellige ?

Må skrive noe her jeg også!

Datteren min hadde en tøff fødsel, og fikk ødelagt en nerve i høyre øyet, så øyelokken har hengt siden.
Hun var hos øyelegen første gang når hun var 10 mndr, og har vært der hver 6 mnd siden.

Stor forskjell på pupillene.
De har nå funnet ut at hun har ekstremt skjev hornhinne på begge øyne, og har -3 på høyre øyet, og +2,5 på venstre. Så hun må bruke briller, og lapp på det friske øyet to timer daglig, for å trene opp det "syke"(høyre) Som regel ville det gå seg til med briller og lapper siden det ble oppdaget tidlig.

Håper ikke simon ser dårlig også. Meen har ikke merket noe forkjell på pupillene, ikke store iallefall, slik som med storesøster.

Dytter denne opp igjen [:)]

Tja, her er den ganske forskjell på selve øyet.. Venstre er mye større enn høyre... men men, det går seg vel til [8D]

Back
Topp