Forskjell i størrelser klær

Juma

Betatt av forumet
MayDay2021
Er det store forskjeller på størrelsene fra merke til merke? Noen spesielle merker/butikker som skiller seg ut den ene eller andre veien?

Har akkurat begynt med litt innkjøp av klær og trodde jeg gjorde et godt kjøp av en pakke med mye fint brukt basisklær i str 56 fra H&M. Men bodyene er nesten kortere enn den ene bodyen jeg har kjøpt ny i str 50 fra Lindex. Så nå ble jeg usikker på om det er pga bruk/vask, om den fra Lindex er stor eller de andre små? :confused004
 
Synes det er veldig varierende i størrelser avhengig av merket. Lindex er gjerne litt store, mens newbie kan være litt små. Cubus er ca normal tror jeg, mens litt dyrere merker ofte er små i størrelsen igjen.. man må nesten bare prøve seg frem på de ulike merkene også følge størrelsesendringene på det merket
 
Sniker

Her er det store forskjeller - og selv innenfor ett merke er det ulikheter. De har gjerne klær med smal og bred passform tilgjengelig fordi bebisene vokser og er svært ulike i kroppsbygning. Dette gjelder forsåvidt også når man er oppe i større barnestørrelser.
Sånn generelt har jeg gjort meg noen erfaringer:

Lindex sine klær har lang brukstid. Særlig om man kjøper de bodyene som har sånne «extended» merke og har to kneppinger i skrittet samt ekstra lengde på ermene. De har bodyer som ser smale og brede ut, men generelt har de god vidde sånn at både brede og smale babyer kan bruke samme type body. Vil si Lindex er ganske normale i størrelse, med variasjoner.

H&M har jo mye forskjellig. De kan se mindre ut i størrelse, og også være det såklart, men det er også fordi de ikke har så mye med mulighet for å vokse i bodyene på samme måte. Opplever at en del av bodyene til Hm ikke har like god strech i stoffet.

Kappahl er vel også kanskje litt mindre i størrelse, men vil si det også der er forskjeller blant de ulike bodyene. Man kjenner på stoffet om det kan strekkes mye eller om det er litt stivere og dermed ikke like lang brukstid.

Polarn&Pyret er normalt til romslig i størrelse (tidligere var de enormt store i størrelse men de la om hele kolleksjonen til mer normal for noen år siden). Alltid god strech i stoffet og klær som varer lenge og tåler mange vask før de slites ut.


Om du har kjøp brukt, så kan klær bli litt mindre etter mange vask eller om det har vært tørket en del i tørketrommel.
 
Hiver meg på resten av her, og anbefaler i samme slengen også disse med to sett knapper, så kan du øke når de vokser. Har også opplevd lengst levetid på klær fra lindex da de er større. Merkeklær han fikk i gave fikk han nesten aldri brukt for det var så smått på størrelsen. Om det tørkes i trommel eller ikke kan også påvirke hvorvidt det krymper. Vi har valgt å ta alt unntatt ull i trommel, da tiden det sparer veier opp for evt krymping :)
 
Back
Topp