Forskjell i fysisk form?

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg har i jula vært på et par fjellturer der noen turer definitivt har vært tyngre enn andre. Og det uten at jeg kan forklare det helt. Jeg kom hjem fra en fjelltur med hodelykt nå i kveld og i dag kunne jeg gått flere mil. Det kunne jeg derimot ikke gjort for to dager siden da jeg og svigermor gikk opp på en topp jeg har vært tusen ganger før. For det første ble jeg så sliten at jeg nesten ble litt kvalm. Jeg måtte stoppe flere ganger. Og for det andre brukte vi nesten dobbelt så lang tid som vanlig. Og det uten at jeg egentlig kan forklare det.

Jeg vet at jeg har vært på mindre turer nå i høst enn det jeg har brukt tidligere, men kunne formen min dødd så mye? Eller kan jeg skylde på svangerskapet?

Flere i samme situasjon? Blir dere fortere sliten?
Jeg lurte litt på om jeg kanskje hadde lavt blodsukker her om dagen, men jeg ble liksom aldri enig med meg selv.

Jeg kjenner det igjen fra når jeg gikk gravid med guttungen, da var noen dager kjempe pigge og andre dager orka jeg ikkje reise meg fra sofaen, for å stte dt på spissen, gikk myemturer og var stor forskjell på hvor langt jeg orka å gå hver gang, på slutten var d nok bekkenet som stoppa meg, dennegang har jeg jo ikkje vert oppegående nok til å gå noe turer, men så fort jeg er god nok blir det ut på turer meg guttungen å hundene og mannen:) elsker nemlig å gå tur:) derfor har vi to huskyer:)

Du har mer blod i kroppen under svangerskapet, og da må hjertet jobbe hardere for å pumpe alt rundt i kroppen. Ergo blir du fortere sliten. At du merker forskjell fra den ene dagen til den andre har jo ogsåmed dagsformen å gjøre, og hva du f.eks gjorde dagen før du ble så sliten:)

Kjenner det igjen ja:) Og det er Helt normalt !! :-D

Jeg har hørt at hjertet jobber 20% mer, så det kan vel være noe i det dere sier jenter. Jeg var på en ny tur i dag sammen med hunden, og da var jeg like sprek som i går. Herlig.

Jeg ble bare så redd for at jeg skulle bli lat på mine gravid-dager ;) Det hadde vært litt uheldig, for da hadde det vært så tungt å gå med bæremeisen om et år ;)

Jeg er i mye dårligere form nå enn før jeg ble gravid. Og dagene er veeeldig forskjellige i tillegg. Tror det er helt normalt ;)

Kjenner at det varierer veldig, fikk tatt blodprøve hos JM men alt var helt perfekt..
så vi fant vel ut at det er sånn denne graviditeten er..
Jeg fikk et råd: Når jeg hadde energi en dag, så skulle jeg nyte det og ikke "bruke det opp" ved å gjøre ALT! 

Back
Topp