forskjell å vente barn nr2, mot for nr1

N`tæll

Forelsket i forumet
jammen er det en ny verden å gå gravid for andre gang...

jeg er mye mindre stressa, mer rolig...
og tenker at "jammen, dette har jeg da gjort før, går så fint atte" ... :P

og, alt man slipper å kjøpe, fordi det står lagret i kjelleren... :)

Jeg er enig på mange vis, SPESIELT det som står lagret,vi har jo ALT! Trenger kjøpe bilsete. ja og rosa body om det blir jente! :p

Men, jeg er litt bekymret, vet jo hva jeg kan miste nå...! :)
Og, hadde endel komplikasjoner sist, som gjorde at jeg nesten mistet han, og er redd det blir samme nå...
Men, dette skal gå bra! :D
Jeg vet jo i det minste løpet i det, hva som skjer når osv. Det gjør meg roligere da! :)

Er 8 år siden sist her, så det blir som nytt - måtte ta junior en mnd for tidlig pga. lite fostervann, liten morkake og tynn navlestreng sist - så det er det som bekymrer meg mest - at kroppen min ikke er noen særlig trivelig å bo i, men det ser de vel på en evt. UL - så inntil da tar jeg livet med ro og håper på det beste :)

Tror jeg var litt mindre bekymra sist faktisk!.. Klarer ikke helt å slappe av enda.. vil så gjerne vite at alt er bra med vesle prikken der inne.. Jeg har gitt bort alt babytøyet til søstra mi jeg da.. har tatt vare på noen plagg da. Men jeg får sikkert tøyet tilbake igjen hvis det blir en gutt denne gangen og ;) Ellers synes jeg jo det er veldig gøy å handle babytøy da! :) Må kjøpe vogn, eller bag til den jeg har.. Også må jeg kjøpe søskenvogn!..

For meg er det helt annerledes denne gangen...
Er nesten konstant kvalm,svimmel og trøtt, å med storebror hadde jeg nesten ingen symptomer.
Var mye engstelig sist å denne ganger har jeg egentlig vært mer engstelig.
Men prøver å være positiv å tenke fremover :)

Jeg har egentlig vært mer engstelig denne gangen enn tidligere. Jeg var jo litt yngre og kanskje litt mer naiv med de to første, tenkte liksom ikke like mye på alt som kunne gå galt. Denne gangen er jeg veldig bekymret for at det skal være noe galt med babyen. Jeg klarer liksom ikke helt å glede meg ennå, men det hjelper nok etter tidlig ultralyd 20. desember hvis alt ser bra ut.

Her er tredjemann på vei, så føler meg ganske rolig. Har aldri mistet, aldri hatt blødninger under svangerskapene, så er ganske trygg. Alt står lagret på loftet, det eneste vi må kjøpe er nytt bilsete. Men gleder meg like mye nå som med førstemann.. :)

Tredjemann på vei her og, så stresser ikke selv om dette ikke var helt planlagt, og alle klær opptil str 80 er gitt bort. :P
Var nok relativt rolig de to første gangene også, selv om det nok var en og annen unødvendig ting som ble kjøpt inn første gangen. ;)
Av utstyr mangler kun bilstol, så nå vet jeg ihvertfall at mini kan ønske seg klær i barselgaver. :)

Jeg fikk et SA i oktober og blev gravid med en gang etterpå. Jeg var ikke bekymret med nr 1 (12 år siden), og hadde det som fisken i vannet :-)
Siden jeg fikk SA for så kort tid siden så er jeg litt bekymret, men jeg slapper av mer og mer. Og vi krysser fingre og tær for at dette skal gå bra.
Noe utstyr har vi ikke igjen, men det gjør ingenting. Jeg gleder meg til å handle inn og ordne for babyen :-)

Er like bekymret for å miste, men tenker litt mindre på graviditeten egentlig. Tar dagene som de kommer, men merker jeg sjekker tusen ekstra godt for blod denne gangen også. Er mindre kvalm denne gangen, selv om jeg var lite kvalm sist også, men nå er det enda mindre. Vi har det meste av utstyr, men bilstol må vi ha ny ( siden vi var så heldige å få låne til eldste) og så lurer jeg litt på søskenvogn. ;)

Siden eg har hatt en SA tidligere, slapper eg jo ikke helt av. Men det er ikke sånn at eg går å begymrer sånn at eg ikke finner roen heller. Her har vi det meste av babyutstyret fra forrige, men mulig vi må bytte det ut i litt mer rosa noe av det om det blir ei jente :) Litt rart å ikke skal kjøpe seng, stellebord, vogn og alt det der. Var jo litt sjarm med det og ;)

Back
Topp