Forskjøla

Er så enig!! Har vært forkjølet i en uke. Og det går ut over søvn og ryggen. Noen som vet om vi gravide kan bruke nesespray. Til nå har jeg kun brukt neseskyller med saltvann.

Jeg har blitt syk hver gang jeg har vært gravid i uke 6. Sist fikk jeg bronkitt. Var skikkelig dårlig.

Ikke nesespray? Oj.. Da blir det en laaang vinter. Saltvann funker dårlig hos meg nemlig.

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

Ånei! Er nesten avhengig av nesespray når jeg blir tett i nesa.. For en vinter det kan bli :eek:

-Appen

Fant dette nå:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktive farmakodynamiske effekter indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditeten. Xylometazolin absorberes i liten grad etter intranasal administrering og det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan ha fosterskadelige effekter. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser.

Stod i felleskatalogen. Dette var otrivin. Så da blir det en bedre natt :)

Kan man bruke otrivin m menthol ? Er det eneste som virker på meg .

Skravler med fineste Ungmor90 og sukkersnusk <3

Otrivin med menthol:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. potensiell systemisk vasokonstriktoreffekt skal preparatet ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Ukjent. Forsiktighet skal utvises og preparatet skal kun brukes i samråd med lege.

Vi kan bruke zymelin nesespray ;) Jeg har sjekket ut alt. Brukte det hele mitt forrige svangerskap også, jeg er avhengig!(brukt det siden jeg var tenåring)

Vi kan bruke zymelin nesespray ;) Jeg har sjekket ut alt. Brukte det hele mitt forrige svangerskap også, jeg er avhengig!(brukt det siden jeg var tenåring)

Åh takk!!! Har Zymelin i skapet. Den skal til pers i kveld. Kanskje jeg får puste i natt :D

Åh flaks det finnes en utvei! :D Det skal jeg ha i bakhodet til neste gang jeg trenger :)

HURRA! Da blir det en grei vinter likevel da! :D Nå i vinter som var var jeg konstant forkjølet, bihulebetennelse etc. Men, immunforsvaret mitt var laangt nede etter permisjonen og jobbstart samtidig som knerten begynte i barnehagen. Dårlig kombinasjon ;)

kjøpte noe hostesaft og graviditets test på apoteket. også sa ikke dama at jeg ikke kunne bruke den hostesafta når jeg var gravid :scratch

Otrivin med menthol:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. potensiell systemisk vasokonstriktoreffekt skal preparatet ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Ukjent. Forsiktighet skal utvises og preparatet skal kun brukes i samråd med lege.

Oh noooooooooooooo !!

Skravler med fineste Ungmor90 og sukkersnusk <3

Back
Topp