Forsinket mens etter EL, men negativ preg test

Julibaby2025

Flørter med forumet
Fikk positiv eggløsning test 16.09, men har enda ikke fått mens? Har testet flere ganger med babyplan strimmel, men graviditetstest er negativ. Mensen skal vel komme ganske så spot on 14 dager etter eggløsning? Noen som har opplevd at mens kommer senere enn 14 dager etter EL?

Mensen burde vel ha kommet hos meg nå ettersom EL var mellom 16-18 sept?

Det er ikke sikkert egget slapp, eller så kan EL ha vært enda litt senere.
Hvis du hadde EL ca 17/9 så er du vel 16dpo og burde fått positiv test.

Når sluttet du på prevansjon/hvilken PP er du i? Stabile sykluser?

Fikk positiv eggløsning test 16.09, men har enda ikke fått mens? Har testet flere ganger med babyplan strimmel, men graviditetstest er negativ. Mensen skal vel komme ganske så spot on 14 dager etter eggløsning? Noen som har opplevd at mens kommer senere enn 14 dager etter EL?

Mensen burde vel ha kommet hos meg nå ettersom EL var mellom 16-18 sept?
Heeelt samme problem!! EL 16. oktober, IKM 1. oktober, blenda tester, og NULL tegn til mens…

Har 29-dagers sykluser, og har aldri gått en dag over. Ikke gått på prevensjon siden februar, og spot on syklus fra dag en etter jeg slutta…

Har bare innfunnet meg i at det blir noen dager uten blod, før tanta garantert kommer med et brak :laughing021 Vi får holde hverandre oppdatert :cool:

Det er ikke sikkert egget slapp, eller så kan EL ha vært enda litt senere.
Hvis du hadde EL ca 17/9 så er du vel 16dpo og burde fått positiv test.

Når sluttet du på prevansjon/hvilken PP er du i? Stabile sykluser?
Testet med babyplan EL strimler over flere dager + fikk eggløsning slim. Dagen EL-strimmel var positiv (16.09), dobbeltsjekket jeg med clearblue eggløsningtest også, som viste «smil». Antar da eggløsning var mellom 16-18 sept.

Jeg hadde en senabort i juli og jeg tok gravid test en mnd etter aborten, den viste negativ. Har ikke fått min første mens enda. Renselse stoppet 08.09, så har kun funnet eggløsning.

Har tidligere hatt stabile sykluser på 24-25 dager

Testet med babyplan EL strimler over flere dager + fikk eggløsning slim. Dagen EL-strimmel var positiv (16.09), dobbeltsjekket jeg med clearblue eggløsningtest også, som viste «smil». Antar da eggløsning var mellom 16-18 sept.

Jeg hadde en senabort i juli og jeg tok gravid test en mnd etter aborten, den viste negativ. Har ikke fått min første mens enda. Renselse stoppet 08.09, så har kun funnet eggløsning.

Har tidligere hatt stabile sykluser på 24-25 dager
Her kom mensen i dag! Aner ikke hva som har skjedd, kanskje kroppen brukte ekstra tid på å slippe egget!

Har fortsatt ikke fått mensen, ingen antydning til den heller! Blir helt forvirret og frustrert her Er 19dpo idag hvis eggløsning var 17.09.

Noen som vet om kroppen gjerne ikke fikk til eggløsning som den egentlig skulle (tross positiv EL test?), at den skjedde på et senere tidspunkt - og dermed mens ikke er kommet enda?

Hvis mensen ikke kommer nå, kan jeg få en ny eggløsning? At kroppen «hopper over» mensen denne syklus og ny eggløsning starter? Eller må en mens til før ny eggløsning skjer?

Hva gjør jeg om mensen ikke kommer de neste dagene? Skal jeg begynne med EL-testing igjen eller vente på mens kommer? Får ta noen til gravid tester frem mot det og tenker jeg… bare sånn i tilfelle

Har fortsatt ikke fått mensen, ingen antydning til den heller! Blir helt forvirret og frustrert her Er 19dpo idag hvis eggløsning var 17.09.

Noen som vet om kroppen gjerne ikke fikk til eggløsning som den egentlig skulle (tross positiv EL test?), at den skjedde på et senere tidspunkt - og dermed mens ikke er kommet enda?

Hvis mensen ikke kommer nå, kan jeg få en ny eggløsning? At kroppen «hopper over» mensen denne syklus og ny eggløsning starter? Eller må en mens til før ny eggløsning skjer?

Hva gjør jeg om mensen ikke kommer de neste dagene? Skal jeg begynne med EL-testing igjen eller vente på mens kommer? Får ta noen til gravid tester frem mot det og tenker jeg… bare sånn i tilfelle
Jeg hadde det slik før jul. Testet svakt positivt på syklusdag 37. Etter første ultralyd kom vi frem til at eggløsningen var 1 uke forsinket mtp størrelsen på fosteret. Aldri skjedd før så jeg ble litt bekymret for å si det mildt. Trodde ikke jeg var gravid siden vi ikke prøvde så det slo meg ikke engang, kun at noe var galt. Har du fortsatt negative tester?

oi, hehe. Skjønner du ble satt ut da! Tok du eggløsningstest? Eller visste du bare sånn ca når eggløsning egentlig skulle være ift tidligere sykluser?

Jeg har ikke fått syklus/første mens tilbake etter abort. Fant bare eggløsning (trodde jeg, ut i fra positiv eggløsning test). Derfor det er ganske frustrerende og forvirrende dette. Kan det være at kroppen ikke slapp egget, tross positiv EL test?

Mens er egentlig en uke forsinket nå om egget slapp rundt 17.09. Har fortsatt negativ gravid tester, så begynner å lure på om eggløsning faktisk har vært eller om den er forsinket

oi, hehe. Skjønner du ble satt ut da! Tok du eggløsningstest? Eller visste du bare sånn ca når eggløsning egentlig skulle være ift tidligere sykluser?

Jeg har ikke fått syklus/første mens tilbake etter abort. Fant bare eggløsning (trodde jeg, ut i fra positiv eggløsning test). Derfor det er ganske frustrerende og forvirrende dette. Kan det være at kroppen ikke slapp egget, tross positiv EL test?

Mens er egentlig en uke forsinket nå om egget slapp rundt 17.09. Har fortsatt negativ gravid tester, så begynner å lure på om eggløsning faktisk har vært eller om den er forsinket
Det er jo eneste svaret egentlig, siden du ikke har fått positiv test eller mensen. Testene slår jo bare ut på høyt nivå av LH, men høyt LH betyr ikke nødvendigvis at egget slippes. Så det er nok eneste forklaringen hos deg. Da kan den ha prøvd igjen, ja :) Og ja, mensen kommer alltid etter egget er sluppet, dette er noe med det gule legemet, som er "sekken" egget kom ut fra, denne produserer progesteron som skal hjelpe et evt befruktet egg. Dette legemet går til grunne om egget ikke blir befruktet, progesteron nivået synker og ting blir støtt ut. I teorien er det 14 dager etter eggløsning, men praksis er det litt individuelt fra kvinne til kvinne, jeg har fast 11 dager etter.

Tok eggløsningstest nå bare for å sjekke, og den slo ut med blinkene smilefjes på clearblue Advanced Digital!!! Da klarte nok ikke kroppen å slippe egget den 16.09 og prøver igjen nå?!? Da gir det jo mening at mensen aldri kom!

De lilla EL testene fra clearblue skal vel vise de 4 mest fertile dager. Da må vel den rosa (som viser de 2 mest fertile) slå ut ila de neste dagene nå?

Ååhhh håper eggløsning skjer nå og at kroppen får det til denne gang!!

Har du også sjekket med graviditetstest nylig? Lh testene slår også ut på hcg :knegg: om eggløsningen er utsatt kunne den jo kommet like etterpå igjen og, og du var gravid nå. Spennende da! Kjenner du noe mtp eggløsning?

Ja har testet jevnlig med gravid test siden mensen aldri kom. Testet senest i morges, den var negativ. Tok en EL test bare for å sjekke i tilfelle, var da blinkende smiley kom på clearblue, så da gir det plutselig litt mening alt:) Får håpe det er riktig og at egget slipper denne gang!

Back
Topp