Forsinkelser fra NAV, flere?

Lykkeliten_18

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Marshmallows 2022
Hei [emoji4][emoji1]
Nå er det en uke til jeg går ut i permisjon, og er sykemeldt. Men jeg har ikke fått sykepenger enda, og er redd dette blir veeldig forsinket.. Har også fått beskjed om at foreldrepengene ikke blir betalt ut før sykepengene er ferdig behandlet og utbetalt! ☹️ Utrolig at alt skal ta så lang tid..

Last edited:
Fikk du beskjed av NAV at foreldrepengene ikke ville bli betalt ut før sykepengene? Det hørtes veldig rart ut! Det er jo to forskjellig ytelser.

Jeg har ikke fått vedtak fra NAV enda, gikk ut i permisjon 21.09 ..

har snakket med dem på tlf, de sier at de ikke kan behandle foreldrepengesøknaden før sykmeldingsperioden er over og arbeidsgiver har sendt inn sykmelding del D og nye inntektsopplysninger ..
det er arbeidsgiver som skal betale ut lønn til meg, men fikk et skriv om at de ikke kommer til å utbetale noe før de har mottatt vedtak fra NAV [emoji51]

Jeg har ikke fått vedtak fra NAV enda, gikk ut i permisjon 21.09 ..

har snakket med dem på tlf, de sier at de ikke kan behandle foreldrepengesøknaden før sykmeldingsperioden er over og arbeidsgiver har sendt inn sykmelding del D og nye inntektsopplysninger ..
det er arbeidsgiver som skal betale ut lønn til meg, men fikk et skriv om at de ikke kommer til å utbetale noe før de har mottatt vedtak fra NAV [emoji51]

Ja, da har du fått samme info som meg.. utrolig kjedelig! Hvorfor kan de ikke bare behandle foreldrepengene som egen ytelse ☹️ Jaja, får håpe det ordner seg! Har du purret på arbeidsgiver, slik at de sender det de skal i tide? [emoji4]

Virker jo som om det er arbeidsgiver som ikke har gjort jobben sin. Selv er ikke min søknad om foreldrepenger ferdig behandlet, men fikk beskjed fra jobb at det blir dems problem og at jeg får lønn som vanlig :)

Virker jo som om det er arbeidsgiver som ikke har gjort jobben sin. Selv er ikke min søknad om foreldrepenger ferdig behandlet, men fikk beskjed fra jobb at det blir dems problem og at jeg får lønn som vanlig :)

Hos oss er det NAV og ikke min arbeidsgiver som skal betale ut foreldrepenger og sykepenger til meg:) Og må derfor håndtere alle forsinkelsene det medfører.. [emoji849]

Har dere ikke elektronisk sykemelding der d mel går automatisk?

Hos oss er det NAV og ikke min arbeidsgiver som skal betale ut foreldrepenger og sykepenger til meg:) Og må derfor håndtere alle forsinkelsene det medfører.. [emoji849]

Veldig kjedelig å måtte gå å vente på penger slik da :/ Håper det ordner seg fort.

Ja, da har du fått samme info som meg.. utrolig kjedelig! Hvorfor kan de ikke bare behandle foreldrepengene som egen ytelse ☹️ Jaja, får håpe det ordner seg! Har du purret på arbeidsgiver, slik at de sender det de skal i tide? [emoji4]

Jeg fikk heldigvis utbetalt lønn fra arbeidsgiver i dag ! [emoji1] selv uten godkjent vedtak fra nav [emoji1303]

På Nav.no ser jeg at arbeidsgiver ikke har sendt inn del D for den aller siste sykemeldingen (ble 100% sykmeldt de siste to ukene før permisjon), så må vel ringe dem og høre i morgen ..

Back
Topp