Vi er kommet i en økonomisk situasjon hvor vi blir nødt til å kutte utgiftene våre til beinet i en periode - og som ledd i gjennomgangen av utgifter, ser jeg at vi har jo enormt store utgifter i personforsikringer. Så jeg lurer på, hvilke personforsikringer har dere, og hvilke er mest kritiske å beholde? Barneforsikringene beholdes uansett - det samme gjør tannhelseforsikring for meg og samboer. Ellers har jeg livsforsikring, kritisk sykdom, uføre som følge av kritisk sykdom, behandlingsforsikring, ulykkesforsikring. Totalt betaler jeg ca 11 000kr i året på mine egne personforsikringer, barnets forsikring koster nesten 6000kr i året (ett barn). Barnet har superdekning i IF. Mine forsikringer er også i IF. Samboer har livsforsikring og ufør, samt forsikring på ett barn fra tidligere forhold i sparebank1. Mine og vårt felles barn koster definitivt mest.
Hvilke personforsikringer har dere, og hva betaler dere i mnd/året? Noen med god peiling som vil rådgi i en god retning, til hvordan være godt forsikret og likevel kutte utgiftene?
Hvilke personforsikringer har dere, og hva betaler dere i mnd/året? Noen med god peiling som vil rådgi i en god retning, til hvordan være godt forsikret og likevel kutte utgiftene?