Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre hvilket selskap dere har barnet forsikret i, hva slags forsikring og ca pris? Trenger ikke å svare hvis du ikke vet/ikke vil si. Jeg kjenner bare at jeg får vondt i hodet når jeg setter meg ned og får tall på tall i ørten mailerForsikring på babyen, innbo og reise. Følger med på priser litt sånn innimellom.
Vi har hos Tryg. Husker ikke prisen.Kan jeg spørre hvilket selskap dere har barnet forsikret i, hva slags forsikring og ca pris? Trenger ikke å svare hvis du ikke vet/ikke vil si. Jeg kjenner bare at jeg får vondt i hodet når jeg setter meg ned og får tall på tall i ørten mailer![]()
Vi betaler 30000 ca i året. Da har vi beste på husforsikring, full kasko med leiebil i 2 uker, 2 livsforsikringer,ufør forsikring, ulykkesforsikring,innbo,2 beste barneforsikringer. Vi har valgt å forsikre oss på alle måter da vi har familie som virkelig har fått kjent på det å ikke være forsikret.
Skal sies jeg ble alvorlig syk i utlandet å forsikringsselskapet hjalp meg hele veien, å til og med ringte meg for å høre hvordan det gikk helt til jeg kom hjem.
Etter vi sendte inn papirer fikk vi dekt alt av tap av ferie og fikk se hva forsikrinsselskapet måtte ut med den uken jeg lå på privat sykehus som de valgte, å jeg fikk Norsk tolk som hjalp meg med alt. Sykehuset i seg selv kostet 1.2 mill for 1 uke..med medisiner,behandling osv kom det på 1.5mil tilsammentenker med gru om jeg ikke var forsikret..
Så vi betaler mye,men skjer det noe så har vi fått erfare at de hjelper oss på alle mulige måter.
Vi har IF
Fine der er også at man tjener så så mye pr år på en konto hos dem som man kan bruke på feks skifte av frontrute eller egenandel om man har vært utsatt for noe. Tror vi har 600 i året vi sparer på at vi er totalkunde å har vel mellom 5-6 tusen i rabatt på alle forsikringer
JaHva slags forsikring var det som dekket sykehusoppholdet? Reiseforsikring?
Er medlem av fagforbundet, og de er vel også knyttet til LO-favør, mener jeg?Jeg har hus, familie og bil så her er det full pakke med alt av forsikringer og jeg har de fordelt med mesteparten i IF og Storebrand.
Jeg er organisert i Handel og kontor og har innboforsikring, grunnforsikring og livsforsikring i LO- favør. Du er ikke medlem av noen organisasjon da så du har kolleger du kan sparre med om forsikringer?
Er medlem av fagforbundet, og de er vel også knyttet til LO-favør, mener jeg?![]()
Nei, han er ikke det. Jobber i privat sektor, men er organisert, så han får også innboforsikring gjennom demJa det er det. Om mannen din også er medlem av fagforbundet slipper dere egenandel om det skal være noe
Nei, han er ikke det. Jobber i privat sektor, men er organisert, så han får også innboforsikring gjennom dem![]()
Alltid fint med gode tips, takkDa ville jeg først ha startet med å sjekke opp hvilke forsikringer han har og hvilke forsikringer du har gjennom organisasjonene deres. Dere har sikkert noe dobbelt opp, også har dere kanskje noe som er ulikt.
Av og til så kan ulykkesforsikringer og livsforsikringer være lave gjennom medlemsskap så da kan det være greit med tillegfsforsikring noen ganger.
Om en forsørger faller fra så er det viktig for den andre og barna at man ikke mister boligen også. Jeg har Storebrand som billigste alternativ der. Jo større gjeldsmengde, jo høyere blir summen avhengig av hvor mye av lånet som skal innfris om en av dere faller fra.
Med ulykkesforsikring så er det bra om den også dekker ombygging av boligen om noen blir avhengig av rullestol for eksempel.
Alle forsikringer styres også en del av alder. Det koster mer når man er i faresonen for sykdommer og ulykker f. eks. Også blir de gjerne billigere når vi blir eldre fordi at det er naturlig å bli syke da så vi får ikke særlig utbetalt om noe skjer.
Etter en viss alder så får man ikke forsikring lengre heller.
Så start med det som dere har og ta utgangspunkt i det. Kontakt et forsikringsselskap og si hva dere har. De spør relevante spørsmål om gjeld og helse, hus og bil, så de vil hjelpe deg på riktig vei.
Når de har opplysninger om deg og din familie så får du oversikt med pristilbud.
Da kan dere blinke dere ut de forsikringene dere trenger utenom de som dere har. (De kan ikke konkurrere med organisasjonene deres. Garantert! Så de forsikringene kan dere nok trygt beholde der om det er canlige grunnforsikringer).
Når dere har funnet de forsikringene dere skal ha så kontakter du andre forsikringsselskaper og viser dem prisinfoen.
Så er det de som må konkurrere om deg, ikke motsatt
Tilslutt sitter du med tilbud som gjør at du velger husforsikring og bilf. et sted, personforsikringer et annet sted og reisegorsikring hos tredje aktør f. eks. Noen ganger får man så god samlerabatt at man tar alt på et sted
Bare tips![]()
Nemi er de som har gitt best pris på hus og bil, med samme detaljer innenfor forsikringene. Men øker de prisen veldig året etter? Leste på nett at noen hadde opplevd detVi har barneforsikring gjennom tryg, har den beste der, kunne fått det billigere andre steder men uaktuelt å flytte den.
Ellers er vi forsikret gjennom hver sin jobb og resten har vi i Nemi. Hundeforsikring i agria.
isåfall bytter du daNemi er de som har gitt best pris på hus og bil, med samme detaljer innenfor forsikringene. Men øker de prisen veldig året etter? Leste på nett at noen hadde opplevd det![]()
Nei, er jo ikke detisåfall bytter du daIngen vits å være lojal i slike tilfeller