Forsikringer når man planlegger barn

Dahlia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2019
JuniJubel2021
Hei!

Hvilke forsikringer bør jeg skaffe meg nå siden vi prøver å få barn? Har for tiden ikke personforsikring/uføreforsikring eller noe slikt. Vi er forsikret hos Gjensidige for øvrig, men er åpen for andre når jeg skal forsikre meg selv, for å si det sånn.

Vi har tilgang til å bruke jernbanepersonalet, og ellers har jeg liten peiling på hvilken gravidforsikring som er best og hvorfor. Erfaringer å dele? Jeg er gift, i fast jobb og har ingen diagnoser eller noe slikt som står i journalen min.

Jeg er medlem av Tekna, og får derfor gode priser hos Gjensidige, men de er innmari kranglete hvis man er «for» ærlig om skader osv som man har hatt før.. man skal være ærlig, for all del, men vi er ikke helt enige i den tyngden de ilegger sykdomshistorie som har forklaring knyttet til engangshendelser eller tilbakelagte epoker av livet. Jeg fortalte om alt mulig, og det var åpenbart ikke noe sjakktrekk. Derfor ser jeg litt rundt om det er andre alternativer.
 
Gravidforsikring?

Det finnes forsikring av baby i mors liv den siste tiden for en symbolsk sum men det er egentlig mest for å verve folk til barneforsikring har jeg følelsen av. Tegnes stort sett via app eller sms når det er tre mnd igjen eller noe sånn. For en tier eller deromkring

Men forsikring på dere selv, ufør og død, er lurt dersom dere eier bolig/har huslån sammen.
 
Gravidforsikring?

Det finnes forsikring av baby i mors liv den siste tiden for en symbolsk sum men det er egentlig mest for å verve folk til barneforsikring har jeg følelsen av. Tegnes stort sett via app eller sms når det er tre mnd igjen eller noe sånn. For en tier eller deromkring

Men forsikring på dere selv, ufør og død, er lurt dersom dere eier bolig/har huslån sammen.

Ja, vi må ha forsikring på oss selv først og fremst, siden vi nå deler nettopp disse tingene, og etter hvert også kanskje barn.

Gravidforsikring ble jeg oppfordret til å ha av en kollega, men jeg er usikker på hva som legges i det..? Kan jo tenkes hun refererte til personforsikring eller uføreforsikring som også dekker ting som evt skulle oppstå underveis/som følger av graviditeten?

Jeg veit jeg høres ganske blond ut nå, men forsikringer er ikke min sterke side... mannen gjør Research på hva vi bør ha han også, men han er ganske bestemt på gjensidige.
 
Ingen graviditetsforsikring her. Har uføre-, reise- og livsforsikring, pluss barneforsikring på lille. Spedbarnsforsikring de første månedene var gratis :)
 
Høres ut som at jeg har misforstått kollegaen min med andre ord. Bør være dekkende med uføreforsikring som sådan.

Bra med oppklaring - takk! :)
 
Jernbanepersonalet er ikke noe spesielt på hus og person, men best på bil er min erfaring. Vi har bilene der, mens person og bolig har vi i Storebrand. Har uføreforsikring på barna. Eller hadde jeg vurdert å droppe det.
 
Back
Topp