forsikring???

litlemissblue

Glad i forumet
har dere forsikret babyene deres? og evt hvilket selskap har dere brukt?

ja sambo styrer med det nå, venter på ett brev jeg skal signere å sende tilbake..
har gjensideige tror jeg..

men jeg syns ikke vi skal ha, fordi barna er forsikret gjennom foreldrene, og i bhg og skole er de forsikret, og om noe skulle skje, så får man dekket det meste via NAV og rettighetene man har. men sambo skjønner ikke det.

Har en forsikring nå ja, som varer til hun er 3 mnd. Så må vi tegne ny..
Er hos Gjensidige tror jeg! Mannen som tar seg av slikt.. [;)]

Ja selvsagt er han det,vi har IF[:)]

*de som ikke ennda har skaffet bør virkelig gjørë dette*

Jepp, i IF!!![:)]

ORIGINAL: ~Buble~

Jepp, i IF!!![:)]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

ja sambo styrer med det nå, venter på ett brev jeg skal signere å sende tilbake..
har gjensideige tror jeg..

men jeg syns ikke vi skal ha, fordi barna er forsikret gjennom foreldrene, og i bhg og skole er de forsikret, og om noe skulle skje, så får man dekket det meste via NAV og rettighetene man har. men sambo skjønner ikke det.

Tvert imot, i barnehage og skole er de forsikret mot ulykker som inntreffer der ja, og om man er heldig får man noe via nav i enkelte tilfeller. Men, hva med sykdom, som slett ikke er dekket via skole eller barnehage (og skader på fritiden?) Og det nav dekker er liiiite i forhold til hva ting koster, der kommer forsikringen godt inn ja.

Vil heller si det sånn jeg, at du skal være glad du har en samboer som forstår dette, enn å hevde han ikke forstår...

Vi har, skamfullt nok, faktisk ikke ordna dette enda, vi satt og så på det før han ble tre mnd (før tre mnd får man bare rene skadegreier, den "skikkelige" teller fra tre mnd. Vi kunne selvsagt liekvel ordna det fra han var født, så gikk det over til en slik når han ble gammel nok...) og bestemte oss vel for hva vi skulle gjøre, men så gjennomførte vi det ikke, så kom dåpen og jeg glemte det ut. Så takk for denne tråden som minner meg på det, da skal vi ta og fikse dette snarst.

jepp gjorde det i forrige uke tror jeg det var.... vi har bytta fra gjensidige til if nå pga bedre tilbud. eller dvs, jeg er ikke heeelt sikker på om vi har bytta enda - for vi har spilt ballen over til gjenidige i håp om at de kan komme med et bedre tilbud.

Barna har forsikring "innebygd" i sparekonto-avtalen sin [;)] Gjensidige som har avtale med sparebanken sogn og fjordane og konglerike-konseptet [:)]

dere som har hos gjensidige, hvilken av de tre forsikringene har dere? mini, standar eller pluss?

jupp, har i IF!

ORIGINAL: litlemissblue

dere som har hos gjensidige, hvilken av de tre forsikringene har dere? mini, standar eller pluss?
[/quote

vi har sendt inn papirer hos gjensige og skal ha pluss.

hmmm.. Tror jeg ikke vi har.. Mannen som tar seg av det. Må få sjekket opp i det tror jeg.

jepp begge jentene våre er forsikret gjennom sparbanken barne ( og ungdoms ?)forsikring

ja mannen jobber i if så han er forsikret.men if kom best i test i dagbladet forrige helg...på barneforsikring.så hvis noenmskal tegne i IF, kan dere ikke ringe sambo da så så kan han hjelpe med det..[:)]

Jeg jobber i TrygVesta, så lillegull er så klart forsikret max!

Viktig å ikke tenke at man får dekket alt av Staten altså, jeg vet mange eksempler på at det ikke skjer, evt at man må vente veeeldig lenge.... Mange fordeler med en god forsikring, og det koster max en barnetrygd i året, så ingen grunn til å la vær!!!

Heisann

Jeg synes det er flott at du har ordnet en barneforsikring til barnet deres.

MEN!

Du skal vite det at denne gratis barneforsikringen er kun en ulykkesforsikring.

Det er en INVALIDITETS forsikring. Noe som betyr at om du har 1 mill i ulykkesdekning, og barnet ditt blir 10% invalid ved følge av en ulykke, så får du 100 000kr.

Når jeg da legger til at 98,6% av alle barn som blir invalid, blir det pga en sykdom, så sier det seg selv hvorfor denne forsikringen er gratis.

Dette gjelder også ACE sin forsikring. Denne har flere dekninger, men mangler sykdomsdekningen.

TV2 Hjelper Deg har klart å påstå at man ikke behøver barneforsikring.
Dette stiller jeg meg spørrende til. Hvordan kan de påstå dette?

Folk må ikke tro at man er godt dekket gjennom folketrygden eller NAV.
Selvsagt får man ligge gratis på sykehuset etc., men man får ikke dekket merutgifter til nødvendig pleie og tilsyn, eller ombygging av bolig for rullestolbruker, eller engangsutbetaling ved kritiske sykdommer. Da står man på egne ben.

Kidada:
Dere har en ulykkesforsikring gratis hos TrygVesta første året fordi barnet ikke er 1år ennå. Om barnet ditt er over 3 mndr, så ville jeg sendt inn en søknad om bedre dekninger om jeg var deg.

Jeg runder av med å fortelle igjen at det er flott at dere har skaffet dere barneforsikringer. Barn er det kjæreste man har.

Men sjekk om dere har sykdomsdekning i forsikringene deres. 98,6% av alle som blir invalid, blir det av en sykdom. Resterende 1,4% av en ulykke...

forsikring bør dere ha...ikke bare tenke på pris men også dekningene i forsikringen slik som stolt pappa sier.det er viktigere enn prisen.og prisen r kanskje 1000 kr i året.det er vel barnet verdt.alltid bedre og være føre var[:D]

Heisann

Det finnes barneforsikringer som gir erstatningsdekning ved utvalgte alvorlige sykdommer.

Siden jeg er forsikringsrådgiver for TrygVesta så faller det naturlig for meg at jeg kommer med hva vi har av dekninger. Dette finner du også på www.TrygVesta.no

Inntil nylig, så hadde vi ikke SÅ gode forsikringsdekninger som vi har i dag. Vi har akkurat forbedret dekningene.

Du kan også gå på www.gjensidige.no og www.if.no for å finne hva de dekker. Så har du iallefall sjekket de 3 store ;)

Hva dekkes?

Barne-og ungdomsEKSTRA er vår beste barneforsikring. Kan tegnes fra barnet er 3 måneder til 18 år. Forsikringen utgår etter at barnet er fylt 26 år. Barnet må være fast bosatt i Norge og medlem av Norsk Folketrygd.
Barne- og ungdomsEKSTRA gir erstatning ved medisinsk invaliditet - ikke bare etter ulykke - men også etter sykdom. 

Følgende er omfattet med sumbegrensninger eller avtalt forsikringssum:
Ulykke
Dekker ulykkesskade på legemet forårsaket av en plutselig ytre begivenhet.

Sykdom
Dekker sykdom som rammer barnet. Forsikringen dekker imidlertid ikke sykdom som har vist symptomer i inntil 3 måneder etter at forsikringen trådte i kraft.

Invaliditeterstatning (medisinsk invaliditet) 
Medisinsk invaliditet som skyldes ulykkesskade eller sykdom gir en engangserstatning på inntil kr 1 500 000 ved livsvarig invaliditet innen 3 år. Størrelsen på erstatningen beregnes i forhold til invaliditetsgraden. Ubetalingene kommer i tillegg til eventuelle stønader fra Folketrygden.  

Dødsfallserststatning 
Barne- og ungdomsEKSTRA gir erstatning ved død etter ulykke og sykdom. Erstatningen tilfaller forsikringstakeren.

Tekniske hjelpemidler og ombygging av bolig - engangsbidrag
Barne- og ungdomsEKSTRA dekker også nødvendige utgifter til ombygging av bolig og tekniske hjelpemidler innenfor rammen av avtalt forsikringssum. Forsikringstakeren velger i hvilken bolig ombyggingen skal finne sted. 

Merutgifter til dekning av nødvendig pleie og tilsyn
Barne- og ungdomsEKSTRA dekker merutgifter dersom ulykkesskaden eller sykdommen utløser rett til hjelpestønad fra Norsk Folketrygd. Utgiftsdekningen utmåles etter størrelse på hjelpestønaden og er tidsbegrenset. 

Dagpenger ved sykehusopphold
Barne- og ungdomsEKSTRA dekker dagpenger ved sykehusopphold for sykdom eller ulykkesskade som medfører at barnet blir innlagt på sykehus i Norden. Dagpengene er tidsbegrenset og innenfor rammen av avtalt forsikringssum. 

Erstatning for lege-, tannlege- og reiseutgifter dekkes bare ved ulykke
Hvis ulykkesskaden medfører nødvendige utgifter til lege-/tannlegebehandling og/eller reiseutgifter, erstattes disse med inntil kr 100 000 for samme ulykkestilfelle.

Økonomisk trygghet ved alvorlige sykdommer
Barne- og ungdomsEKSTRA gir i tillegg utbetaling på kroner 150 000 dersom den som er forsikret (barnet) rammes av en av følgende 9 sykdommer:
  • Kreft 
  • MS (Multippel Sklerose)
  • Cystisk fibrose
  • Leddgikt
  • Nyrelidelser med nyresvikt og behov for dialyse ut over en periode på 2 måneder
  • Ulcerøs colitt med affeksjon av hele tykktarmen
  • Morbus Chron med alvorlig forløp og behov for operativ behandling
  • Brannskader med større utbredning og følgetilstander. Brannskaden skal omfatte mer enn 20 % kroppsoverflate
  • Utviklingsfeil i ryggen med Scoliose (ryggskjevhet). Lidelsen skal kreve langvarig behandling med korsett i mer enn 6 måneder eller kirurgi 

Vi gjør oppmerksom på at vilkårene stiller krav til sykdommens alvorlighetsgrad for å få rett til utbetaling, og at forsikringen ikke dekker sykdom som har vist symptomer de første 3 måneder etter at forsikringen trådte i kraft.

Det finnes også tilleggsdekninger:

Tilleggsdekninger

Barne- og ungdomsEKSTRA kan utvides med følgende tilleggsdekninger:

Behandlingsforsikring
Behandlingsforsikring er en forsikring som sikrer hurtig behandling ved sykdom eller skade. Forsikringen dekker operasjoner og annen spesialistbehandling etter henvisning av lege. Behandling skjer på private klinikker.
Forsikringen omfatter:
  • garanti om innleggelse innen 21 virkedager
  • operasjon
  • utredning og behandling hos spesialist
  • medisiner som inngår i behandlingen
  • behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, naprapat, psykolog og psykiater (ubegrenset i inntil 3 måneder per skadetilfelle)
  • rusavvenning fra alkohol, medisin og narkotika (i inntil 2 måneder)
  • tekniske hjelpemidler
  • tannskader som står i forbindelse med sykdommen som behandles
  • nødvendige reise- og oppholdsutgifter i forbindelse med operasjon og behandling
  • reiseledsager når dette er medisinsk nødvendig
  • gjenopptrening etter innleggelse og operasjon (i inntil 3 måneder)

Erstatning ved arbeidsuførhet
Forsikringen gir rett til utbetaling på kroner 500 000 ved vedtak om minst 50 % varig uførepensjon av Folketrygden (NAV). Erstatningen kommer tidligst til utbetaling når forsikrede fyller 18 år.
Tilleggsdekningene kan tegnes fra barnet er 3 måneder og inntil barnet er 18 år. Forsikringen opphører ved fylte 26 år.

ORIGINAL: ^LinePine^

ORIGINAL: helenmamma

forsikring bør dere ha...ikke bare tenke på pris men også dekningene i forsikringen slik som stolt pappa sier.det er viktigere enn prisen.og prisen r kanskje 1000 kr i året.det er vel barnet verdt.alltid bedre og være føre var[:D]

Joa,men gubbens poeng er det at de forsikringene han har sjekket,dekker bare ved uføre og dødsfall. Han mener (og jeg er enig i) at en evt. forsikring bør dekke ved sykdom. Sånn at man kan få behandling i utlandet o.l dekket...Selvfølgelig skjønner jeg at man bør ha forsikring...pris har ingen betynding når det gjelder barnet mitt.

ja skjønner...men det er ikke jeg sikker på.men vi har europeiske reiseforsikring i tilleg og da er jo hele familien forsikret på den ved evt utenlands reise...

Back
Topp