Forsikring ved ivf utland

Sommer2016

Forelsket i forumet
Hei!

Lurer på om noen som skal til utlandet for ivf, og hva gjør dere med forsikring?
Til dere som har reist utenfor EU/EØS?
Russland, USA ol.

Vanlig reiseforsikring dekker vel ikke f eks om det skulle oppstå komplikasjoner ettekant av eggutak ( ohss), og man blir innlagt på sykehus?

Man reiser jo til utlandet i ens ærend for ivf, så bør vel finnes noe forsikringer på det?

Vi vurderer nemlig og reise til USA og skulle jeg bli innlagt på sykehus av en eller annen grunn så mååå man ha forsikring...

Noen tips og ideer?

Skulle ønske jeg kunne gitt deg ett enkelt svar, men aner dessverre ikke hvordan det fungerer. Vil jo tro at klinikken behandler en eventuell overstimulering, så det kan du jo undersøke. Eventuelt ville jeg kanskje tatt kontakt med ønskebarn eller en annen forening som kanskje kan svare på disse spørsmålene [emoji5]

Hei!

Lurer på om noen som skal til utlandet for ivf, og hva gjør dere med forsikring?
Til dere som har reist utenfor EU/EØS?
Russland, USA ol.

Vanlig reiseforsikring dekker vel ikke f eks om det skulle oppstå komplikasjoner ettekant av eggutak ( ohss), og man blir innlagt på sykehus?

Man reiser jo til utlandet i ens ærend for ivf, så bør vel finnes noe forsikringer på det?

Vi vurderer nemlig og reise til USA og skulle jeg bli innlagt på sykehus av en eller annen grunn så mååå man ha forsikring...

Noen tips og ideer?

Spør klinikkene du vurderer om hvordan de håndterer en slik situasjon. Har ikke peiling på forsikringer til USA.

Hvorfor dit by the way?

Jeg tok ikke opp ekstra forsikring da jeg reiste til Spania i høst. Tenkte ikke på dette en gang, men det er jo en del av EU/EØS

Viktigste du gjør når du kommer hjem er en test for mrsa. Slik at du slipper unna en infeksjon med multiresitente bakterier. De bakteriene er enklere å behandle når du ikke har infeksjon enn når den oppstår. (Infeksjonen kan enkelt oppstå ved en inngrodd negl på tåa, hjelp)

Testen er kjempelett og innebærer ikke stikking med nål.

Er det ivf eller eggdonasjon du vurderer? Begge landene har mulighet for åpen donor..

Takk! Vi reiser dit da de gjør pgd, skjekker for alle sykdommer... Tar ikke sjangsen og bli gravid med et sykt barn og i Norge er det veldig strengt med hvem som får ta pgd!
Vi reiser uansett ofte til USA, så derfor var det naturlig også og tenke ivf/icsi der :)

Takk! Vi reiser dit da de gjør pgd, skjekker for alle sykdommer... Tar ikke sjangsen og bli gravid med et sykt barn og i Norge er det veldig strengt med hvem som får ta pgd!
Vi reiser uansett ofte til USA, så derfor var det naturlig også og tenke ivf/icsi der :)

Jeg trodde ikke en gang at det var mulig å få pgd i Norge. Uansett når det kom til stykke hadde jeg veldig dårlig eggkvalitet og endte med eggdonasjon. USA og Russland er de to landene hvor man kan få åpen eggdonasjon.

Vi vurderte Russland veldig sterkt, men vi syntes det ble veldig ubehagelig å plukke ut donor selv fra forum. I tillegg syntes jeg det virket veldig tungvint med visumgreia hele tiden til alle reisene til Russland.

Kunne fått anonym donor i Russland også, men jeg fant en spansk klinikk med bedre suksessrate og som i tillegg var billigere.

Back
Topp