Forsikring og barn?

Domenica

Gift med forumet
Spurte om det samme inne på Generell:

Har dere, eller skal dere ha forsikring på barna deres? De fleste av mine venninner har dette på barna sine, jeg har ikke helt satt meg inn i det enda. Har alltid bare tenkt at "vi bor jo i norge"..Men, tror nok vi ender opp med å ha[:)]

Hvis dere har eller skal ha, hvilken forsikring anbefaler dere??

Jeg skammer meg, men jeg har faktisk ikke det (enda)..

Skal samle alle forsikringene mine i ett selskap, og da skal jeg opprette på alle [:)]

Syns jeg leste et sted at kun 3 av 10 barn under 18 år er forsikret...

Jeg og mannen min har flere forsikringer i Vesta på bla biler og kamerautstyr, og jeg vet at mannen min har opprettet flere ' tulle-forsikringer' fordi da har det blitt billigere. Så jeg tror vi har bla. 2 forsikringer der, 1 på meg og 1 på han, og det er egentlig unødvendig for vi er jo forsikra gjennom jobben - så kan hende vi endrer 1 til å gå på ungen istedenfor evt. bare oppretter en ny på ungen :)

Jeg skal iallefall ha[:)]

Vi har forsikra Elisabeth, og kjem til å gjere det med nestemann også. VI har ACE Barnetrygghet (trur det heiter det..), og er fornøgd med den. Uten at eg har sjekka opp så mangen...

Jeg skal uten tvil ha en helseforsikring av noe slag. Jeg må bare få vite mer om hva som er hva osv.

Det er stor mulighet for at ungen kan ha helseproblemer som fører til ekstra mye utgifter for oss om noen år, siden det er mye matvareallergier, astma, bokstavdiagnoser og ulikt i begge familiene våre, så da er det like greit å forsikre ungen med en gang.

Mange selskaper har det nemlig slik at dersom du allerede vet om en diagnose på ungen, så er enten forsikringen dyrere, eller så dekker de ikke utgifter for den tingen! Dersom forsikringen var på plass før du visste noe så dekker de mer.

Viktig å huske på at noen forsikringer dekker bare invaliditet etter ulykke, vi har en som dekker både ved sykdom og ulykke på sønnen vår iallefall.... [:)]Skal selvfølgelig forsikre nestemann også[:)]

Vi har IF sin barneforsikring på Seb og kommer til å tegne det til nestemann også. Ser ikke noe grunn for å ikke gjøre det. Alt vi har er jo forsikret og både mannen min og jeg har livsforsikring. Så hvorfor skulle det viktigste i vårt liv ikke være det?

Samboer har forsikring gjennom jobben som dekker både ham, samboer og barn. Tror det holder for vår det, ikke vits i å dobbelt forsikre heller.

Har ordnet en sånn barnas trygghetskonto i postbanken som barnetrygden kommer inn på. Barnet blir automatisk forsikret gjennom det, men kan ikke si her og nå hva det innebærer.

Back
Topp