Forsikring kommer godt med.....*herlig julepresang*

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Nå har vi snakket med forsikringselskapet grunnet sønnen vår sin diabetes.
Og vi får en engangsutbetaling på 510 000kr, og årlig utbetaling av 21 000kr i 5 år....[;)][:D]

(altså det er ikke bra at mini har diabetes,men at vi "får noe igjen" for at han har fått det)

ORIGINAL: RosaMentos

den summen kommer nok godt med vil jeg tro ja[;)]

hvilket forsikringsselskap har dere?

gjensidige...

Fantastisk! Kan tenke meg at det var en herlig beskjed å få rett før julaften[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Så kjekt da[:)] Hva er grunnen til at dere får de? Skal de dekke tilrettelegging av noe eller?[:)]

noe av det er pga at forsikringen dekker utvalgte sykdommer.
og mye av det er pga "medisinsk ivaliditet" (insulin og blodsukkermåling)

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Så kjekt da[:)] Hva er grunnen til at dere får de? Skal de dekke tilrettelegging av noe eller?[:)]

noe av det er pga at forsikringen dekker utvalgte sykdommer.
og mye av det er pga "medisinsk ivaliditet" (insulin og blodsukkermåling)

Ok, det er jo kjekt da [:)] synd han ble dårlig, men godt å få penger når det først er sånn[:)]

ORIGINAL: *Skjønningene*

aldri hørt om før

https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Forsikring/Barn-og-unge/Barneforsikring#2060

Forsikringen dekker
Vår barneforsikring omfatter både sykdom og ulykke, og er en komplett forsikring. Forsikringssummene er basert på grunnbeløpet (G) i folketrygden, som per 1. mai 2009 utgjør 72 881 kroner.

og hans sykdom er på 15% invaliditet. (15% av 20G)
og sykdommen 4G

[;)]

Så bra at dere får det! Er ikke ikke så dumt å ha forsikring på ungene med andre ord.... [;)]

gjensidige er fantastisk!

Oppfordrer virkelig ALLE til å forsikre seg selv og barna sine.

..ja, jeg jobber med forsikring! :)

Så flott da, godt man har forsikring!![:)]

Gode penger![:D]

Lønner seg å være godt forsikra her i verden!

Skal jammen forsikre barna mine slik jeg også siden vi har endel diabetes i familien

Godt med forsikring når man får det på barna ja!!
Jeg har det på dattern min, men får det ikke på sønnen min.

Vi var litt trege med forsikring men ikke veldig.
Han har kanskje fått noe som heter okulær albinisme (vet ikke helt sikkert ennå) så derfor får vi ikke forikre han!!
Så om man har noe med barna får en ikke forsikre de[:@][8D] Er jo da de trenger det!

ORIGINAL: Dreams

Han har kanskje fått noe som heter okulær albinisme (vet ikke helt sikkert ennå) så derfor får vi ikke forikre han!!
Så om man har noe med barna får en ikke forsikre de[:@][8D] Er jo da de trenger det!

hvilket selskap et dette i?

det som er vanlig er at man får en resvervasjon mot akkurat det som "feiler" barnet.

det er akkurat som på oss..hvis vi har en skade i kneet vil det ikke bli utbetalt noe forsikringspenger dersom grunnen til en "tilstand" (feks uførhet) er akkurat denne skaden i kneet. det er derfor man fyller ut helserklæringer.

har du sjekket med andre selskaper?

aldri hørt om før

https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Forsikring/Barn-og-unge/Barneforsikring#2060

Forsikringen dekker
Vår barneforsikring omfatter både sykdom og ulykke, og er en komplett forsikring. Forsikringssummene er basert på grunnbeløpet (G) i folketrygden, som per 1. mai 2009 utgjør 72 881 kroner.

og sykdommen 4G

Flott at dere får penger da!![;)]

Men ei kan ikke skjønne de begrunner sykdommen som invaliditet!![8|]
De er da ikke invalide sjøl om de har diabetes!!??[8|]

ORIGINAL: ThisIsAnfield

aldri hørt om før

Forsikringen dekker

og sykdommen 4G

Flott at dere får penger da!![;)]

Men ei kan ikke skjønne de begrunner sykdommen som invaliditet!![8|]
De er da ikke invalide sjøl om de har diabetes!!??[8|]

Diabetes fører til endel begrensninger innenfor arbeidslivet vertall.

Så bra da[:D][:D]

ORIGINAL: catgun

ORIGINAL: Dreams

hvilket selskap et dette i?

det som er vanlig er at man får en resvervasjon mot akkurat det som "feiler" barnet.

det er akkurat som på oss..hvis vi har en skade i kneet vil det ikke bli utbetalt noe forsikringspenger dersom grunnen til en "tilstand" (feks uførhet) er akkurat denne skaden i kneet. det er derfor man fyller ut helserklæringer.

har du sjekket med andre selskaper?

Trodde også de skulle reservere seg mot øya hans også.
Er Gjensidige, der dattern min også er forsikra.
Fikk beskjed om å søke når han var ferdig utredet og resultatet foreligger.

Vurderingen bygger på helseopplysningene om barnet i tillegg til medisinsk kunnskap og erfaring fra grupper av personer med tilsvarende helseforhold.I opplysningene om barnets helse har vi spesielt lagt vekt på at barnet er under utredning grunnet uklar diagnose.

ORIGINAL: StinkiStini

Diabetes fører til endel begrensninger innenfor arbeidslivet vertall.

Hvilke begrensninger da?[8|]

ORIGINAL: dios

er jo ikke sånn invalid at en ikke kan gjøre noe.
Men med diabetes er det ganske mye i livet enn må legge om, eller kanskje la være, osv..[;)]

Som hva?[8|]

Back
Topp