Forsikring av hund.

gutt09jente11

Forumet er livet
Skal forsikre valpen vår som er 10 uker gammel. Det er en blandingshund som vi betalte 3000 kroner for. Hun er helsesjekket, chipmerket og vaksinert. 

Hvilket type forsikring er best, og hvilket selskap?

Min "beste" hund har full pott hos Agria. Da er det livsforsikring, forsikring for skjulte feil, vanlig veterinærforsikring og sånn forsikring hvis bikkja blir skada og må på sånn "rehab". Hahaha. Husker ikke hva det heter i farten :P

Den andre hunden min har bare vanlig veterinærforsikring. Bikkja til mannen har også full pott tror jeg...

Husker ikke hvor mye jeg betaler for den beste, men er ca 4500,- for begge bikkjene mine i året. Husker ikke hva mannen betaler for sin hund ;)

Jeg hadde ringt Agria og hørt hva de har å tilby.

Jeg vet det er flere selskaper som tilbyr dyreforsikringer, men Agria er spesielt for dyr, og vi er veldig fornøyd med de :)

Ok, dette er jo en helt vanlig familiehund, ingen konkurranse, avl eller noe sånt. :) 
Ja, tror jeg skal ringe de i morgen. Har hørt mye positivt om dem.

Har de sånn karantene, eller er hunden forsikret fra dagen vi bestiller den?

Alle forsikringsselskaper og veterinærer jeg snakket med da vi skulle forsikre vår familiehund kom med kun ett svar og det var at hun burde forsikres i Agria....
(Som forsikringsselskapet sa: Hunden din den forsikrer du i agria om du ønsker det beste for dere)

i har full pott på forsikring - medisiner/sykdom/skade og har forsikringssum på 8000 ved død, betaler nå 2200 ,- i året (om det er fordi vi de 2 første årene brukte den mye eller om dette er prisen vet jeg ikke)

Vi har da en egenandel på 1400,- pr 3 mnd om noe skulle skje og mener det var forsikret da til skade/sykdom opptil : 45 000 . Og på hund er jo dette lit, så sant det ikke er snakk om ad/hd osv.... 

gutt09jente11 skrev:
Ok, dette er jo en helt vanlig familiehund, ingen konkurranse, avl eller noe sånt. :) 
Ja, tror jeg skal ringe de i morgen. Har hørt mye positivt om dem.

Har de sånn karantene, eller er hunden forsikret fra dagen vi bestiller den?

Jeg forsikret valpen min den dagen jeg hentet henne, lille julaften. Og den gjaldt fra den dagen. Det står i papirene når du ringte og forsikra, så om du ringer i morra så skal det gjelde fra i morra.

Vanlig veterinærforsikring er ikke så dyrt. Trooor det er mellom 1300 og 1500,- i året, men skal ikke si noe helt sikkert ;)

Er IKKE vits å forsikre hos Agria med mindre det er en chihuahua, bulldog + et par andre raser, som skal brukes i avl- (for er kun agria som dekker keisersnitt på disse rasene)

Agria er DYR, dekker i de fleste tilfaller mindre enn andre selskaper, og om ulykken først er ute så prøver de alltid å ro seg unna for å slippe å betale.

Så det smarteste og billigste er å forsikre hunden i samme selskap dere ellers bruker. Evt ringe rundt å høre.

Selv bruker jeg gjensidige. Betaler 1700 per hund. De dekker da 30 000 i vetrinærutgift, og 18 000 om hunden skulle dø/forsvinne. Hos Agria er vel prisen i alle fall det dobbelte.

Jeg er aktiv i hunde/utstillingsmiljøet, og de siste årene har stortsett alle jeg kjenner valgt å si opp avtalen med Agria pga alt for mye tull og dårlige vilkår.

vi har slik fullpott på hundene her,mens så er det brukshunder også,blir brukt i jakt og slikt og koster en del hvis en skulle erstate de hvis noe skulle skje.
og utrolig greit å ha forsikring som kan dekke det meste på vetrinærutgifter også siden det fort kan bli dyrt

Ja, vet alt om veterinærutgifter, har to huskatter og har hatt mange ildere oppigjennom tiden! :) Derfor ønsker vi å forsikre hunden. :)

Mamma og pappa bruker gjensidige, og de er veldig fornøyd med dem, så kanskje jeg skal høre med dem.

Back
Topp