Forseint med 3d ul i uke 31

KK88

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Bestilte time til 3d UL til ca uke29-39 når jeg var i uke 19.
ser nå at jeg har fått time i uke 31+0.
Er dette forseint? Burde jeg fremskynnet timen vår?
Er i dag 25+5

Dette er hva som står på siden der vi skal ta 3d ultralyd.
  • 3D og 4D ultralyd. Det tar vi fra uke 24 frem til uke 32, med hovedvekt på uke 25 til 30.
Mener jeg leste et sted at de anbefalte uke 28?

Legger ved:
http://www.3dbaby.no/#!vanlige-sprsml/c1gpe

Det beste tidspunktet for å gjøre en 3D Ultralyd vil være mellomuke 27/28 - 32. Da har fostret fått så mye ansiktsfett at de sæergne ansiktstrekkene kommer fram. Etter uke 32 begynner det å bli så stort at det kan være vanskelig å få inn gode bilder av fostret. Tidlig ultralyd vil gjøre det mulig å se hele kroppen bedre, men barnet vil ikke se fullt ut formet. Ultralyd etter uke 32 kan gi god kvalitet på ansiktesbilder, men er også begrenset av barnets bevegelser, det vil ikke så lett bevege seg rundt i magen. Hender og føtter kan ofte skjule ansiktet. Mengden fostervann reduseres normalt også på slutten av svangerskapet. Lite fostervann kan gjøre at man får dårligere oversikt.!

Da bør jo uke 31 gå helt fint? :)

Med nr 1 var jeg på 3d i uke 31, fikk kjempe fine bilder da. Var på 3d denne gangen når jeg var 23+5 - og fikk fine bilder da også :-) vi så at det var mange likhetstrekk allerede :-) men jeg fikk ei fin opplevelse i uke 31 også altså.

Back
Topp