Forsamtalen

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hei :)

Kan noen fortelle meg hva som skjer på forsamtalen? :)

Jeg ble spurt om prøverhistorie, hvorfor jeg avbrøt i 2013 :oops: Så en gyn undersøkelse, hvilket medisiner jeg gikk på.
Alt var over på ca 20-25 minutter. Avslutta med litt informasjon om hva som ville skje og beskjed om å ringe inn dagen etter siden jeg nettopp var ferdig med mensen, så jeg kunne komme fort i kø.

Spm om hvor lenge man har prøvd, evt. tidligere svangerskap, evt. sykdommer, gyn.undersøkelse, mannen leverer spermprøve (viss det ikke er gjort tidligere), spør om vekt, hvor lenge man har vært gift/samboere, medisiner, hvordan syklusen er osv.
Jeg fikk beskjed om hvilken protokoll jeg skulle ha og ''opplæring'' i å sette sprøyter på meg selv og så fikk vi ca. dato for forsøket.

Takk for svar :)
Hvor lang tid fra forsamtalen til man starter?

Vi var ferdige etter 20-25 minutter, med ultralyd. Men uten sædprøve.

Vi var på forsamtalen i 1,5 time [emoji85] Leverte sædprøve, hadde gyn.undersøkelse, fikk opplæring i hvordan bruke hormonsprøytene og pratet om syklus, vekt, kosthold og livsstil. Gikk gjennom planen for forsøket og fikk forklart nøye på hvordan de utfører IVF og ICSI.

Vi var bare inne i 25 minutter vi. Men ingen sæd prøve. Så sparte tid der

Men fikk lite info. Så kanskje derfor det gikk fort

Vi var bare inne i 25 minutter vi. Men ingen sæd prøve. Så sparte tid der

Men fikk lite info. Så kanskje derfor det gikk fort

Sædprøven tar ikke lang tid [emoji4] Den er tatt på forhånd og leveres bare i luken når vi ankommer klinikken, også ser ikke vi noe mer til den.

Sædprøven tar ikke lang tid [emoji4] Den er tatt på forhånd og leveres bare i luken når vi ankommer klinikken, også ser ikke vi noe mer til den.

Vi har såpass lang reisevei at sædprøven må tas på klinikken.
Det er litt kjipt, for sambo klarte det ikke første gangen :( Han fikk en mental sperre ved å onanere på et "offentlig" toalett. Noe som i seg selv er greit å ha, men er litt nødvendig akkurat nå :P

Her og må den tas der. .. Og det er ikke så lett for min heller. Han sliter med pliktsex og hormoner og :sorry:
Skjønner han godt jeg.

Han jobber ikke langt unna da. Men litt dumt å bruke doen der og kanskje :angelic:

Min liker heller ikke pliktsex. Så jeg har stoppet med å si når EL er :P
Bare sier at jeg har lyst på ham. Han begynner å trasse når noen sier han må noe :rolleyes: Menn er barn noen ganger :rolleyes:o_O

Han her er klar han, men klarer ikke å komme når han MÅ :sorry:
:oops:

Sleit veldig med å måtte i clomifeen månedene. Så godt å kunne slappe av litt nå

Min liker heller ikke pliktsex. Så jeg har stoppet med å si når EL er :p
Bare sier at jeg har lyst på ham. Han begynner å trasse når noen sier han må noe :rolleyes: Menn er barn noen ganger :rolleyes:o_O
Han her er klar han, men klarer ikke å komme når han MÅ :sorry:
:oops:

Sleit veldig med å måtte i clomifeen månedene. Så godt å kunne slappe av litt nå
Vil bare tipse dere om at mennene deres kan få fryst ned svømmere, så slipper man å sitte på uttaksdagen å være supernervøs for om mannen klarer å levere eller ikke.

Oi, det visste jeg ikke at gikk ann.
Kanskje det hadde vært en mulighet om det ikke går første gangen :sorry:

Oi, det visste jeg ikke at gikk ann.
Kanskje det hadde vært en mulighet om det ikke går første gangen :sorry:
Snakk med klinikken :) Min fikk skikkelig prestasjonsangst til forsamtalen, fikk det til da..til slutt, men da tilbydd de å fryse ned svømmere som backup. Så vi, (jeg) var innom å leverte en ny prøve fra mannen et par mnd'r før forsøket.
Slapp å bruke det da, men veldig greit å slippe det stresset!

Her tok han den uten å si noe, i juni i fjor, eller noe sånn, og han slapp å ta ny nå på samtalen.
Så han har bare tatt den ene. Han synes det var bråkete og vanskelig å ta den.
Men er ikke en brøkdel av det jeg må igjennom med tanke på alt.

Her tok han den uten å si noe, i juni i fjor, eller noe sånn, og han slapp å ta ny nå på samtalen.
Så han har bare tatt den ene. Han synes det var bråkete og vanskelig å ta den.
Men er ikke en brøkdel av det jeg må igjennom med tanke på alt.
Er ikke synd i desse mennene våre akkurat. Ingen medisiner, ingen smerter osv..
Men for meg, så var det godt å vite at alt var klart, å slippe å tenke på om han fikk det til, for gjorde han ikke det, så hadde de jo ingenting å befrukte eggene mine med..

Eksen min, ble satt på pergo kurer, da vi skulle gjennom IVF i 2013 :rolleyes:
Så han slapp ikke like lett unna. (Måtte ha tatt TESA, men ble ikke noe forsøk - samlivsbrudd)
Men samboeren nå er helt frisk og helt normal. Så synes ikke synd på han nei. Bare en oppgave, kontra vi damene... :rolleyes:

Vil bare tipse dere om at mennene deres kan få fryst ned svømmere, så slipper man å sitte på uttaksdagen å være supernervøs for om mannen klarer å levere eller ikke.

Kan lufte muligheten for ham.
Men om den skal fryses ned, så må den vel fryses ned ganske fort etter utløsningen?
Vi er fremdeles 2,5time unna sykehuset :)

Back
Topp