Forsamtale

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hei!

Dere som har vert på forsamtale - hva er lurt å spørre om/ hva lurte dere på da dere kom hjem?
Vi fikk tlf. fra Haukeland om at vi kan komme på forsamtale i neste uke, så vi slipper å vente til desember!:happy093 Superhappy da vi fikk den tlf'n!
Vi skal ha ICSI og lurer selvsagt på hvor stor sjanse vi har osv..men alltid greit å høre hvilken spørsmål dere satt igjen med da dere hadde vert på forsamtale.

Da har dere vært fantastisk heldige som fikk komme inn allerede nå! :D

Jeg tror det eneste spørsmålet vi hadde var hvor stor sjanse vi hadde på å få barn. Og der klarer de ofte ikke svare så godt...

Ellers så kan det jo være greit å få vite hvor langt regime dere skal ha, hvordan medisinene påvirker kroppen, hva medisinene skal hjelpe for osv... Men dette regner jeg med at dere får forklart uansett.

De stilte oss spørsmål om hvor lenge vi hadde vært samboere, hva vi jobber som, om det er noen spesielle sykdommer i familien osv... Vekt kan være ett tema da de fleste klinikkene opererer med bmi-grense.
De vil kanskje også undersøke dere nærmere med innvendig ultralyd, sædanalyse, blodprøver osv, hvis ikke dere allerede er grundig utredet.

Lykke til! :) Det kommer til å gå kjempebra

Ja, som du nevnte blir det ul, sædanalyse osv:)
Får en dato for oppstart med medisiner og dato for uttak på oppstartsamtalen?

Jeg er litt rar som tenker "tenk om de setter inn feil egg, eller befrukter mine egg med feil sperm" - føler ikke jeg kan sette spørsmål ved deres rutiner - de har jo gjort derre i åresvis, og sikkert ingen som har fått "feil" barn :p

Har jo lest mye om ivf, både generelt og på forum, så føler ikke jeg har så mange spørsmål akkurat nå - men de kommer sikkert.

Ja, som du nevnte blir det ul, sædanalyse osv:)
Får en dato for oppstart med medisiner og dato for uttak på oppstartsamtalen?

Jeg er litt rar som tenker "tenk om de setter inn feil egg, eller befrukter mine egg med feil sperm" - føler ikke jeg kan sette spørsmål ved deres rutiner - de har jo gjort derre i åresvis, og sikkert ingen som har fått "feil" barn :p

Har jo lest mye om ivf, både generelt og på forum, så føler ikke jeg har så mange spørsmål akkurat nå - men de kommer sikkert.
Jeg skjønner hva du mener, hehe:) derfor spurte jeg mannen om navnet hans sto på lappen på glasset, og han sa han så den ble satt på godt det er flere enn meg som tenker slike tanker De har nok gode og strenge rutiner på slikt tenker jeg likevell:)

Jeg hadde forsamtale i juni og skulle ikke ha uttal før i november men ble satt på ringeliste så er ikke helt sikkert at du får startet med en gang men Du får nok en dato eller uke å forholde deg til. Jeg var på nr 5 på ringelisten for syklusen før. Altså uttak i oktober og jeg fikk den fantastiske telefonen:) så om det er lang venteliste, sett deg på ringelisten:D

Skal definitivt sette oss på ringeliste - det var det vi gjorde nå til forsamtalen og kom jo inn lenge før:happy:

Om du står på liste, så er det lurt å alltid ha kontroll på når du hadde mens og hvor lenge;)

Om du står på liste, så er det lurt å alltid ha kontroll på når du hadde mens og hvor lenge;)

Det har jeg stålkontroll på :) Har vert prøvere i nesten 5 år, så selv om vi ikke kan få barn på natrulig måte nå, så er jo tanken der - tenk om det klaffer denne gangen.. så det skal gå fint:happy:
En skal vel også ringe inn mens, har jeg forstått? Da har jo de en oversikt også?

:)

Back
Topp