Forsamtale på Ullevål

Tullemor i Lia

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg lurer på dette med venteliste og forsamtale.

Blir man innkalt til forsamtale lenge før man kan begynne forsøket eller kan man komme igang rett etter samtalen?

Jeg må si jeg gruer meg til samtalen :-( dere som var på ullevål, hvordan foregikk samtalen?

Håper på svar!

Hilsen Tullemor

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Hei! Jeg ruger nå på 2 egg fra vårt 3. forsøk på Ullevål. Vi kom raskt igang etter forsamtalen, mener jeg husker at jeg kom igang syklusen etter samtalen - og da fikk vi plass på denne syklusen (jeg startet da med medisiner rundt syklusdag 20). Men når dere kommer igang med behandling kommer an på flere ting, blant annet sykehusets kapasitet og din syklus. Så jeg ser ventetiden varierer ganske mye...
Jeg husker at jeg synes denne samtalen var tøff, men det var fordi jeg var så emosjonell. Begynte å gråte bare jeg kom inn i korridoren der, og så alle babybildene... Jeg husker ikke særlig mye fra selve møtet, men regner med vi gikk igjennom alle prøver tatt under utredningen, og hva de evt. har funnet ut, og hvordan de ser for seg behandlingen. De sa også at vi fremdeles var unge, og hadde gode sjangser - men at de ikke kan love noe.
Alt tar TID i dette gamet:-( Masse lykke til :-)

Hei Hermine :-)

Det er godt å høre at det gikk kjapt, ting tar som du sa nok tid i dette gamet!

Skjønner godt at du ble nervøs når du gikk inn til samtalen :-( jeg gruer meg fryktelig, selv om jeg vet at det ikke er noen grunn til å avslå oss som jeg ser det. Men likevel, man vet jo aldri og det føles som om du skal inn til et STORT intervju som avgjør hele livet. Og det er det jo også!
Men det er jo en av de nervepirrende tingene man må igjennom når man skal ha prøverør. Det får vel bare stå til :)

Og så flott at du er ruger forestenn :) det må være en utrolig spennende tid! Håper dere lykkes :)

Kan du huske hvor lenge du stod på venteliste på Ullevål? Legen sa at det var mellom 6-8 mnd, men så har jeg hørt at noen på ullevål plutselig har komt inn etter 4 mnd :D og når jeg hører sånt så blir jeg jo helt vill selvfølgelig!

Ja, nå er det veldig spennende tider:-) Jeg tror søknaden vår ble sendt til Ullevål i mai, og vi kom vel igang med medisiner i september (forsamtale i august). Jeg vet ikke om vi ble prioritert eller noe da - jeg var til kikkhullsoperasjon og ryddet opp i mye endometriose ifm utredningen (dette var vel også i august), og da sa legen at jeg skulle igang m forsøk så raskt som mulig... Jeg var også over 30 år. Men jeg vet ikke om dette hadde betydning altså. Håper dere kommer raskt igang! Jeg trives på Ullevål:-)

Back
Topp