Forsamtale på Riksen

kokosnøtta

Glad i forumet
Hei dere. En stund siden jeg var innom, men nå er jeg her. Og nå blir jeg vel også tror jeg :-)

Kort vår historie.
Prøvd siden august 2011.
Mannen har nedsatt kvalitet (hode og halefeil) og få svømmere, og vi ble henvist til Riksen i sommer/høst. Før jul fikk vi brev med ulike blodprøverekvisisjoner. Disse ble tatt, og nå har vi fått brev om time til samtale.

Det siste halve året eller så har vi vært svært usikker på hva vi skulle gjøre. Og vi hadde vel egentlig bestemt oss for å gi oss. Men så kom brevet fra Riksen med time til samtale, og alt ble snudd på hodet igjen. Og nå har vi bestemt oss for å fortsette likevel.. og her er vi nå :-)

Og jeg har så mange spørsmål!!! Hun jeg pratet med sa at det kom til å bli tatt GU av meg, og mannen måtte levere sædprøve. Men hva mer? Hva går egentlig samtalen ut på? Hva skjer etter denne samtalen? Når er det realistisk å tenke at et forsøk kan starte? (samtalen er i slutten av mars) Er det snakk om 6 mnd? Ett år?

Og en annen ting. Man har 3 forsøk. Vil det si 3 forsøk hvor de fysisk tar ut egg fra meg, eller involverer de også fryseforsøk? Og dersom de ikke involverer fryseforsøk, hvor mange slike kan en ha? Og koster de det samme?

En sist ting (iallefall foreløpig). Hvor mye må en regne med å betale for medisinene første forsøk?

Håper noen kan gi meg noen svar. Uansett, tusen takk for at du leste:-)

Oi! Mange spm ja:) Først og fremst er jeg glad dere ikke har gitt opp:) Samtale er bare for legene å kartlegge dere. Hva som er galt, hva dere ønsker osv. Rett og slett bli litt kjent. Usikker på ventetid i offentlig, men tror de uansett vil skvise dere inn så fort de har ledig. Husk at det vanligvis er litt lenger ventetid offentlig. For oss var ett forsøk en tilbakeføring av egg. Fryseforsøk kommer ved siden av. Usikker på pris offentlig. Medisiner er vanskelig. Kommer an på hva du skal gå på. Kan være alt fra 6000,- til 15.000 pr. forsøk. Men du får dekket alt over 15.900,- av staten. Lykke til!!:)

Du finner mye info på sidene på nett om ivf på riksen:)

Vi brukte rundt 10 000 i medisiner inkl 1500 til riksen. Resten har jeg fortrengt tror jeg.

Takk for svar.
De ringte fra Riksen og lurte på om vi kunne komme på onsdag. Dessverre kunne vi ikke det. Det hadde vært godt å fått det overstått. Men men, ikke lenge igjen uansett :-)

Vet dere hvor mye den forsamtalen koster? Er det 1500,- eller er det vanlig konsultasjonspris (er ikke det 3-400,- eller noe??)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for svar.
De ringte fra Riksen og lurte på om vi kunne komme på onsdag. Dessverre kunne vi ikke det. Det hadde vært godt å fått det overstått. Men men, ikke lenge igjen uansett :)

Vet dere hvor mye den forsamtalen koster? Er det 1500,- eller er det vanlig konsultasjonspris (er ikke det 3-400,- eller noe??)

Tror ikke vi betalte første samtale

Dere må betale egenandel, ca 300,- for hver av dere.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ok. Det er jo ikke så mye, når man ser på totalen mener jeg :-)

Takk for svar:-)

Det er sant :-) er i hvert fall fint å komme over 15.000,- grensa. Lykke til med forsamtale :-)

Jo takk for det. Grugleder meg veldig, og klarer nesten ikke å tenke på annet. Hvordan skal jeg overleve de neste ukene.. :-P

Det kommer til å gå så fint :-) Mannen blir vant til å levere prøver. Min hater det, men det har blitt mye enklere for han.

Tenkte mer på om han kom til å overleve meg og mine tanker og grublerier frem til samtalen. Men du sier noe der. Han syns jo ikke sånt er noe morro heller..

Men jeg syns jo de slipper litt lett unne jeg da ;-)

På forsamtalen?
Ja, vi betalte egenandel etter forsamtale, UL og levering av prøve på Riksen. Det samme måtte vi i Porsgrunn nå..

Back
Topp