Forsørgerstipend...

*Bambi*

Elsker forumet
Noen som mottar det ? Jeg fant ut idag at samo ikke har tjent mer enn 22 000 kr siden okt 2008. (trodde det var 30 000 kr) Grensa er vel 23.300 kr ca for å få fult førsørgerstipend.

Isåfall, kan jeg bare ettersende dokumentasjon på fødselsattest på ungene mine + dok. på lønnslipp og få etterbetalt? Noen som vet?

og er det noe man må betale tilbake slik som stipend/lån?[8|]

Jeg fikk forsørgerstipend,og jeg betalte ikke tilbake! ta en tlf til de å hør ang det andre![:)] jeg husker jeg stod som ett spmtegn med alle de papirene,så jeg måtte ringe

Okey...Bare dumt jeg må vente til over helga....De har vel stengt nå....?[8|]

ja,tror det er stengt nå,men du kan jo gå inn på www.lanekassen.no  og se, for mener det skal stå masse info der[:)] 

betaler ikke tilbake stipend nei :) Jeg får 1300 i mnd. Sendte bare inn fødselsattest og en lønnslipp fra mannen. Aner ikke om du får etterbetalt, men krysser fingrene for det. [;)]

Sambo får forsørgerstipend. Går ut på følgende :

Din samboer må ikke tjene mer enn 23000 i mnd hvis du skal ha rett på dette. Det er snakk om ca 1300 kr i mnd. Dette er stipend, og skal ikke betales tilbake. Om du ikke har levert papirer til lånekassen før (til fødselsstipend) så må de ha kopi av fødselsattest og en kopi av den siste lønnsslippen til din samboer.

Forsørgerstipendet er behovsprøvd utifra det din samboer tjener i mnd, så det er ikke sikkert du får 1300 ekstra, men et mindre beløp.

ORIGINAL: Divinity

betaler ikke tilbake stipend nei :) Jeg får 1300 i mnd. Sendte bare inn fødselsattest og en lønnslipp fra mannen. Aner ikke om du får etterbetalt, men krysser fingrene for det. [;)]

kanskje jeg skal gi det et forsøk...Står at fristen for stipend og lån er 15 mars..men sending av dokumentasjon er til undervisningsåret er slutt....Så siden jeg alleredet har stipend og lånet i boks, skal det vel bare være å sende inn dokumentasjon slik det står?[:)]

ORIGINAL: lille_pus

Sambo får forsørgerstipend. Går ut på følgende :

Din samboer må ikke tjene mer enn 23000 i mnd hvis du skal ha rett på dette. Det er snakk om ca 1300 kr i mnd. Dette er stipend, og skal ikke betales tilbake. Om du ikke har levert papirer til lånekassen før (til fødselsstipend) så må de ha kopi av fødselsattest og en kopi av den siste lønnsslippen til din samboer.

Forsørgerstipendet er behovsprøvd utifra det din samboer tjener i mnd, så det er ikke sikkert du får 1300 ekstra, men et mindre beløp.

Ja, men sambo tjener ikke mer enn 22 000 nå...Så da er det jo under 23 000 kr. Skal søke om fødselsstipend i neste mnd. Men jeg vil jeg gjerne ha førsørgerstipend for de andre mnd........[8|] Noen som har fått etterbetalt fra lånekassen før?

Mener det er sånn at man får for hele vårsemesteret hvis du rekker fristen 15.mars. Da får du etterbetalt for jan og feb. [:)]

Har du fortsatt rett til forsørgerstipend til høsten, søker du igjen da. Fristen er 15.nov mener jeg å huske.

Og dette er stipend, dvs penger vi ikke skal betale tilbake. [:)]

ORIGINAL: Lillepusen

Mener det er sånn at man får for hele vårsemesteret hvis du rekker fristen 15.mars. Da får du etterbetalt for jan og feb. [:)]

Har du fortsatt rett til forsørgerstipend til høsten, søker du igjen da. Fristen er 15.nov mener jeg å huske.

Sendte brevet ikveld- tror du jeg rekker det??[8|]

og er det noe man må betale tilbake slik som stipend/lån?
ORIGINAL: *Bambi*

Så lenge det er poststempla før 16 mars så går det fint.

ORIGINAL: Juliejr

og er det noe man må betale tilbake slik som stipend/lån?
ORIGINAL: *Bambi*

Så lenge det er poststempla før 16 mars så går det fint.

Det var bra !! [:)][:)]Takk..

Back
Topp