Forsøke igjen etter spontanabort

1. Jeg fikk mensen ca 5 uker etter at jeg mistet i MA :)
2. Jeg prøvde, men kaffet ikke her dessverre :)
 
Jeg hadde en SA i uke 10-11, måtte på sykehuset for en utskrapning 11 dager etter. Fikk der beskjed om at jeg burde vente 2 menstruasjoner før vi kunne prøve igjen (noe med at slimhinnene fikk fornyet seg for å få en best mulig start på neste sv.skap)
Fikk mensen 1 mnd etter utskrapninga, så igjen mnd etter. Mensen nr 3 rakk aldri å komme ;)
 
Nå må jeg bare spørre igjen folkens. Beklager mange dumme spørsmål.

Kan jeg nå gå ut ifra samme syklus som jeg hadde før jeg ble gravid? Jeg merker jeg blir litt stresset av dette...
 
Nå må jeg bare spørre igjen folkens. Beklager mange dumme spørsmål.

Kan jeg nå gå ut ifra samme syklus som jeg hadde før jeg ble gravid? Jeg merker jeg blir litt stresset av dette...

Jeg rakk bare 2 menstruasjoner etter min MA før jeg ble gravid igjen. Det tok 38 dager til første, og neste var på 33. Hadde normalt mellom 29-30 dager før graviditet, så opplevde den litt forskjøvet, men ikke så alt for ille. Basert på når jeg hadde EL i pp 3 etter MA så ville nok den syklusen endt på rundt 30 dager om jeg ikke hadde blitt gravid :)

Hvor i syklusen er du i dag?
 
Jeg rakk bare 2 menstruasjoner etter min MA før jeg ble gravid igjen. Det tok 38 dager til første, og neste var på 33. Hadde normalt mellom 29-30 dager før graviditet, så opplevde den litt forskjøvet, men ikke så alt for ille. Basert på når jeg hadde EL i pp 3 etter MA så ville nok den syklusen endt på rundt 30 dager om jeg ikke hadde blitt gravid :)

Hvor i syklusen er du i dag?
Jeg har frem til jeg ble gravid hatt syklus på 32 dager. Telte akkurat nå, og har nå 34 dager mellom første dag i blødning i sept og den som startet nå.
Kan jeg ta utgangspunkt i at jeg har eggløsning sånn va 14dager før neste mens?
Prøvde å spørre jordmor på helsestasjon, men var ikke så mye hjelp å få.
 
hei alle sammen.

Nå er det en måned siden jeg mistet/tok cytotec.

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon?
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon?

Utrolig leit at du mistet ❤️

1. Jeg fikk kirurgisk abort og fikk menstruasjon 30 dager etter inngrepet.
2. Ble ikke gravid uten å vente på mens, men krysser fingrene for at jeg blir det nå, første mens etter at jeg mistet.

Håper du sitter med ny spire snart ❤️
 
Jeg har frem til jeg ble gravid hatt syklus på 32 dager. Telte akkurat nå, og har nå 34 dager mellom første dag i blødning i sept og den som startet nå.
Kan jeg ta utgangspunkt i at jeg har eggløsning sånn va 14dager før neste mens?
Prøvde å spørre jordmor på helsestasjon, men var ikke så mye hjelp å få.

Jeg er ingen eggløsningsekspert, men min egen erfaring er at jeg får mensen 15 dager etter positiv EL-test, så det stemmer jo da med eggløsning 14 dager før. Så høres riktig ut :)
 
Nå må jeg bare spørre igjen folkens. Beklager mange dumme spørsmål.

Kan jeg nå gå ut ifra samme syklus som jeg hadde før jeg ble gravid? Jeg merker jeg blir litt stresset av dette...

Er vanskelig å si. Leser om mange som har fått litt ustabil syklus etter SA/MA.

Jeg går ut i fra at jeg har samme syklus som før jeg ble gravid og mistet, men kommer til å tempe og teste etter EL for å følge med, slik at jeg ikke risikerer å bomme på EL dersom det skulle vise seg at den kommer før/senere enn antatt.
Håper syklusen din holder seg stabil :)
 
Er vanskelig å si. Leser om mange som har fått litt ustabil syklus etter SA/MA.

Jeg går ut i fra at jeg har samme syklus som før jeg ble gravid og mistet, men kommer til å tempe og teste etter EL for å følge med, slik at jeg ikke risikerer å bomme på EL dersom det skulle vise seg at den kommer før/senere enn antatt.
Håper syklusen din holder seg stabil :)
Takk.

Satser på det. Skjønner at det bare er å gå til innkjøp av eggløsningstest.
 
Back
Topp