Forsøk og jobb

Lykkeliky

Gift med forumet
Jeg starter i ny jobb om ikke lenge. Vi ønsker et forsøk (frys) i juni, og jeg må innrømme at jeg føler det litt delt i forhold til jobben.. For det første blir det jo litt fravær ifbm UL og innsetting. For det andre, hvis jeg blir gravid så er det jo litt "dårlig gjort"? Jeg VET at det ikke er det, og jeg sier til alle andre at de må tenke på seg selv først og ikke jobben, men likevel så kjenner jeg det litt på samvittigheten. Jeg hadde et greit svangerskap sist, men ble sykemeldt (først delvis, deretter helt) i 3. trimester grunnet søvnløshet, ryggvondt og bekkensmerter. Jeg har et krevende yrke, både fysisk og psykisk.. Håper jo at jeg greier å jobbe helt til termin neste gang, men dessverre tviler jeg på at det er realistisk.

Samtidig vil vi i gang med søskenforsøk, fordi vi vet jo aldri hvor lang tid det skal ta denne gang før spiren sitter (eller om jeg blir gravid i det hele tatt!). Vil heller sette i gang igjen litt tidlig enn å vente for lenge.. Ønsker ikke for stor aldersforskjell mellom barna.

Hva tenker dere om dette? Noen med tilsvarende erfaringer?

Håper det ordner seg og at valget ikke blir for vanskelig..
Lykke til

ORIGINAL: ElinR

uff håper d ordner seg. fått svar fra klinikken om forsøket i juni er greit?? jeg sendte mail i stad og venter spent på om jeg kommer med i aug[:)]

håper noen har hatt samme erfaring vedr ny jobb og forsøk og kan svare deg. jeg har allerede informert min sjef (kjempeherlig dame) om at vi nok starter opp med forsøk i aug/sept[:)] men jeg har jobba der i mange år da...

jeg syns nå du skal tenke på deg selv men skjønner likevel den tanken om "dårlig samvittighet"...

Det hadde nok vært annerledes om det var en jobb jeg hadde vært ansatt i mange år.. Men det føles liksom litt råttent når jeg er nyansatt. Men de må jo alltid ta høyde for graviditeter når de ansetter kvinner i vår alder?

Jeg sendte også mail i dag. Har ikke fått svar, men i forrige mailen fikk jeg inntrykk av at det ikke var noe problem. Hun svarte at jeg skulle sende mail igjen i dag så vi kunne avtale medisiner og sette av plass til et forsøk før sommeren. Da tolker jeg det jo som at det er ok. [:D] Ingen krise om vi må vente til etter ferien heller da.

Du har helt rett, Ivara. Og for meg vil alltid familien komme foran jobb. Om vi ønsker å prøve på to tette, så er det jo fryktelig dumt å gi slipp på det ønsket pga jobben.

Da vi startet med forsøk første runda var jeg faktisk også helt ny i jobben. Da valgte jeg å være åpen om det ,og jeg fikk bare positive reaksjoner. Denne ganga tror jeg at jeg vil holde det for meg selv, iallfall til å begynne med. Hvis det blir mange forsøk, så letter jeg kanskje litt på sløret etterhvert.

Og nå har jeg vært i kontakt med klinikken, og forsøk i juni er i boks. Spennende..

ORIGINAL: Ivara

Jeg er på mange måter i samme situasjon, begynner i ny jobb ganske snart og skal sannsynligvis ha fryseforsøk rundt den tiden jeg begynner i nye jobben.
Og hvis det ikke lykkes har vi tenkt oss over i det private, og da til Hausken. Så da vil det jo bli ENDA mer fravær evt.
Jeg vet ikke hvordan kroppen min kommer til å reagere på svangerskap, men ser ikke for meg at jeg vil klare å jobbe fullt ut selv om jeg gjerne ønsker det. Jeg har også en jobb som er fysisk og psykisk tung.

Jeg har gått MANGE runder med meg selv angående dette, og har kommet fram til at det er NÅ vi prøver å få barn. Og det er det viktigste i hele verden akkurat nå. Så da legger jeg den dårlige samvittigheten til side enn så lenge. Jeg har (forhåpentligvis) mange yrkesaktive år foran meg, og om jeg må starte i den nye jobben med å være borte pga dette så ja vel. Kommer til å være åpen ovenfor min nye sjef om grunnen til fraværet, og regner i grunn ikke med at det kommer til å være noe problem. [:)]

Jeg har ventet alt for lenge med å skifte jobb nettopp fordi jeg ikke ville starte opp et nytt sted med mye fravær. Ville liksom vise hvem jeg er og hva jeg kan først. Men jeg fant ut at jeg ikke kan sette hele livet på vent på grunn av dette. Så da gjør jeg det sånn, og blir det bråk så kan jeg nok om arbeidstakerrettigheter (er tillitsvalgt) til å sette skapet pent på plass [;)]

Back
Topp