forrett til 30 års lag!

Velg et kallenavn

Gift med forumet
Trenger noen tips til menyen jeg skal lage på fredag!
Min kjære blir nemlig 30!! Og jeg synes da vi må ha litt snerten meny!
(men enkel!! hehe.. ingen mesterkokk her!)

Tenker indrefilet med sopp og løkstuing, båtpoteter og dampede grønnsaker til hovedrett! 

Noen tips til forrett og dessert??

salatblad på telerknen,til pynt..så ei halv advokado som en fyller med krepsehaler og reker,har på en god dasj seterrømme,med ei sitron ved siden av..nam nam[:)]

Forrett: Bruschetta (ristet brød innsmurt med hvitløk) med salat og parmaskinke og parmesan! Og litt olje, så blir det perfekt![:D]

Dessert: Pannacotta med bringebærculi!!! (Fløtepudding med bringebærsaus!! [;)])

takk for tips!!! må bestemme meg i morgen, så jeg får handlet!
Har lurt litt på om jeg skal lage suppe jeg da!

mandelpotetsuppe med purre og bacon! nam nam..

ORIGINAL: vand

Forrett: Bruschetta (ristet brød innsmurt med hvitløk) med salat og parmaskinke og parmesan! Og litt olje, så blir det perfekt![:D]

Dessert: Pannacotta med bringebærculi!!! (Fløtepudding med bringebærsaus!! [;)])

DET er godt det!! [8D][8D][8D]

ORIGINAL: mammaløven

ORIGINAL: redorkide3nydlige

salatblad på telerknen,til pynt..så ei halv advokado som en fyller med krepsehaler og reker,har på en god dasj seterrømme,med ei sitron ved siden av..nam nam[:)]

å guuuuuuuuuuuuuuud det er godt det..... sikle sikle.....[:(]

ja ikke sant?![:)]fikk det servert for første gang når vi var på hyttetur for noen uker siden..du ka tro jeg var skeptisk..jeg liker ikke advokado,men i den sammensetningen der så var det bare heeelt nyyydlig[:)]
så enkelt å så godt..[:)]

Suppen hørtes dødsgod ut også.

Har en enda enklere for deg: Kjøttbuljong og fløte, smakt til med litt salt og pepper. Revet gulrot og vårløk satt oppi hver tallerken, samt rått størfekjøtt -indrefilet. Suppen servert!

mexikansk tomatsuppe med kyllingkjøttdeig, ost, hakket paprika tangselleri,rødløk og natchos chips på toppen.. en liten dæsj kesam til pynt! RÅ GODT! [:)]

Et rødvinsglass med en majonesklatt, krutonger (eller sånne brød stenger), reker, grønn tins-sak (husker ikke hva de heter, men for meg er de bare pynt) og sitronskive på kanten av glasset.

Enkelt, og litt dekortivt.

Så mye godt da!! snart en hel tapas meny jo!! [:D]

Noen som har tips på noe annet man kan gjøre ut av honningmelon og spekeskinke,
hva slags annen melon kan jeg bruke til?? synes nemlig det er så godt,
og har fått tak i pata negra (verdens beste spekeskinke fra spania!!)

Jeg vet ikke hvordan, men spekeskinken skal kunne danderes som en rose.
Det er utrolig stiligt, men jeg kan desverre ikke forklare fremgangsmåten.

Hva med å skjære melomen ut i litt fancy form?
Ha slike nøtter (eller hva det er) over?

Back
Topp