Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei damer! Fått beskjed om forranliggende morkake. Altså at den ligger rett innenfor magen. Er i uke 18 nå og venter nr 3. vil ikkje si jeg kjenner noe bevegelse enda. Erfaringer?
. Jeg er nå 19+5 og må fortsatt dytte på magen fra sidene for å kunne kjenne noe særlig. Det er sjelden jeg kjenner noe uten å framprovosere det selv, og har ofte flere dager på rad hvor jeg ikke kjenner noe før det dukker opp igjen. Jeg begynte å kjenne liv i uke 12, men kun med dytting/klemming mot magen, og skjønner jo nå at det kun fungerer å dytte fra sidene. Jeg hadde ikke tenkt over det før jeg ble fortalt om morkakens plassering sist uke(at jeg kun kjenner liv på sidene, og mulig litt bak mot hoftebeinet.). Noen få av sparkene hennes opp mot ribbeina(men treffer de ikke) er veldig kraftige da, såpass at jeg er sikker på at hun strekker seg helt ut. Det kjennes ut som om jeg får pinner stikkene ut av magen
Mulig jeg har hatt morkaken opp mot ribbeina i begge tidligere svangerskap, for så kraftig dytting oppover har jeg aldri opplevd med de to andre.Føler av og til når jeg legger meg at jeg kjenner noe til en V sidene. Mest venstre. Men bare små bobler liksom, ikke spark. De er vel ganske små enda så. Ul på torsdag så blir spennende å se hvor stor babyen er! Sist kjente jeg i uke 16, så litt utolmodig. Usikker på hvor morkake var plassert daJeg har også foranliggende morkake, for første gang. Dette er 3. barn, og jeg trodde jeg ventet en rolig baby av den grunn. Jeg er nå 19+5 og må fortsatt dytte på magen fra sidene for å kunne kjenne noe særlig. Det er sjelden jeg kjenner noe uten å framprovosere det selv, og har ofte flere dager på rad hvor jeg ikke kjenner noe før det dukker opp igjen. Jeg begynte å kjenne liv i uke 12, men kun med dytting/klemming mot magen, og skjønner jo nå at det kun fungerer å dytte fra sidene. Jeg hadde ikke tenkt over det før jeg ble fortalt om morkakens plassering sist uke(at jeg kun kjenner liv på sidene, og mulig litt bak mot hoftebeinet.). Noen få av sparkene hennes opp mot ribbeina(men treffer de ikke) er veldig kraftige da, såpass at jeg er sikker på at hun strekker seg helt ut. Det kjennes ut som om jeg får pinner stikkene ut av magen
Mulig jeg har hatt morkaken opp mot ribbeina i begge tidligere svangerskap, for så kraftig dytting oppover har jeg aldri opplevd med de to andre.