Forranliggende morkake

mummy4ever

Elsker forumet
Er det flere her som har forranliggende morkake?
Fikk plutselig vite det i dag når jeg var hos jordmor. Stod på papirene fra ultralyden. Har jo kjent liv veldig lenge, men sammenlignet med sist syns jeg at jeg kjenner de mye svakere. Nå skjønner jeg jo hvorfor... [:)]

Ellers var alt fint hos jordmor [:)]

Ja jeg har det, merker ikke noe til det nå for nå er sparkene så  kraftige [:)] men tok tid før jeg kjente det like godt som med nummer 2.. 

Jeg har også morkaka på fremre vegg, hvis det er det som er foranliggende..[:)] Eller er foranliggende at den ligger foran livmormunnen kanskje [8|] Min ligger hvertfall bare foran på magen, anterior står det på skjemaet fra ultralyden på plassering av placenta.

Jeg har kjent liv siden ca uke 18, men det er først de siste par ukene at jeg har kjent noe daglig. Blir stadig litt bekymret for om han har det bra der inne, jeg synes han er så rolig i perioder. De siste par dagene har han vært musestille i timesvis på formiddagen og ettermiddagen. Men sent på kvelden har han fått raptuser der han sparker som bare det. Ellers er det stort sett bare små dult og "romstering" der inne.

Lurer på hvilke "regler" som gjelder for hvor ofte man skal kjenne liv og når man bør ta kontakt med jordmor når man har morkaken foran..siden vi kjenner mindre og svakere liv enn om vi hadde hatt morkaka bak.

Jeg har også det, den ligger langt nede også...Men de regna med den ville flytte på seg[:)]

Jeg har også en morkake som ligger foran, men har kjent liv siden uke 17, og kjenner det masse nå. Mulig frøkna er stor og sterk, men det skal ikke være noe problem å kjenne de nå som man har kommet så langt og de er blitt så sterke. Nå dekker de jo hele livmora, så bevegelsene blir til tider litt mer slangeaktige. Skal føle daglig liv f.o.m uke 28.

jeg har også forranliggende morkake! for meg har det hatt svært liten betydning, har kjent liv daglig siden uke 16.. det jeg merker nå som han blir større og sterkere er at når han sparker i morkaken blir det på en måte som dønninger i magen, men når han sparker på siden av den kjennes det mye mer direkte og kraftig.. hihi! <3

Jeg også. lavtliggende forranliggende morkake :)
De mente også at den skal stige før jeg føder, skal på ny ul i uke 32 for å sjekke igjen :)
Håper den har flytta seg sånn at jeg kan føde normalt :)
Spark kjente jeg rundt uke 17ish... men kjente sparkene utenpå i uke 20 :)

Back
Topp