Forovervendte barnestoler side ved side

The_Pigeon

Blir kjent med forumet
Vi har en Peugeot 5008 og tre barn på 1, 4 og 6. han på fire skal snart få forovervendt bilstol. Vi har tre fullverdige bakseter i bilen og planen er å ha to forovervendte stoler ved siden av hverandre og en småbarnstol ytterst for enkel tilkomst. Fram til nå har babystolen vært i midten og det er litt tungvint. Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen som har tips til forholdsvis smale forovervendte bilstoler som lett får plass ved siden av hverandre og fortsatt kan ha en bakovervendt småbarnestol ved siden av? Litt tungvint spørsmål men håper dere skjønner. Tanken er på sikt å ha tre like barnestoler bak når minstejenta er stor nok.

Har 3x isofix om det er relevant
 
Ville sjekket ut denne. Har den selv til vår 4 åring. Sidene er litt bevegelige og skaper dermed rom for bedre plass til stoler/mennesker som sitter ved siden av. Blir litt bredere jo høyere nakkestøtten er, men antar 6 åringen sin vil være høyere enn 4 åringen og sannsynligvis mindre sjans for at de kræsjer på bredden.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240822_202045_Chrome.jpg
    Screenshot_20240822_202045_Chrome.jpg
    651,5 KB · Visninger: 18
Vi har lignende situasjon; ungene er 6, 4 og 1. De to eldste har Britax Kidfix, men jeg har hun minste framme fordi det ikke er isofix i midten i vår bil. Jeg opprettet søk på Finn i går etter bilen dere har. :) Jeg liker Kidfix veldig godt, men kan ikke love at det vil gå i bredden, så jeg ville dratt til en butikk og bedt om å få teste.
 
Vi har lignende situasjon; ungene er 6, 4 og 1. De to eldste har Britax Kidfix, men jeg har hun minste framme fordi det ikke er isofix i midten i vår bil. Jeg opprettet søk på Finn i går etter bilen dere har. :) Jeg liker Kidfix veldig godt, men kan ikke love at det vil gå i bredden, så jeg ville dratt til en butikk og bedt om å få teste.
Må nok dra innom en av butikkene og teste ja. Lykke til med biljakten, 5008 er helt super og har masse plass!
 
Leste litt om den jeg allerede har. En besafe i-fix flex eller noe, de kan msn ta av sidene og få plass til tre i bredden. Kjøpte en ny en (besafe i-fix flex 2) å nå har jeg fått det akkurat som jeg vil :)
 
Vi har en Peugeot 5008 og tre barn på 1, 4 og 6. han på fire skal snart få forovervendt bilstol. Vi har tre fullverdige bakseter i bilen og planen er å ha to forovervendte stoler ved siden av hverandre og en småbarnstol ytterst for enkel tilkomst. Fram til nå har babystolen vært i midten og det er litt tungvint. Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen som har tips til forholdsvis smale forovervendte bilstoler som lett får plass ved siden av hverandre og fortsatt kan ha en bakovervendt småbarnestol ved siden av? Litt tungvint spørsmål men håper dere skjønner. Tanken er på sikt å ha tre like barnestoler bak når minstejenta er stor nok.

Har 3x isofix om det er relevant
Ville gått i en fysisk butikk. Viktig at stolen passer til barnet og ikke bare til bilen :)
 
Back
Topp