Forovervendt vs. bakovervendt (barn under 4 år)

mamma1*

Betatt av forumet
Har du barnet ditt forovervendt eller bakovervendt i bilen?

Etter alt jeg har lest og lært på dette forumet (spesiell takk til Helene Harefrøken som sikkert har opplyst mange av oss) trodde jeg at de fleste foreldre kjørte bil med barna sine bakovervendt, og at det er almennkunnskap at dette er det sikreste. Men i barnehagen hvor sønnen min går, har jeg lagt merke til at det kun er et fåtall av oss som bruker bakovervendte seter. Ble i grunnen litt overrasket...
Kanskje på tide med en skikkelig opplysningskampanje, f.eks. fra Trygg Trafikk?

Bakover, of course! Og der skal hun få sitte til hun må legge bena oppetter seteryggen.. [8D]

Begge mine sitter bakovervendt[:)]

Bakovervendt, og det skal hun gjøre til hun er minst 4 år[:D]

Mine sitter i belteputer nå, men jeg svarte bakovervendt, da yngste gutten vår satt bakovervendt til han var over 4 år.

Fikk noen reaksjoner på det, men det var stort sett spørsmål som "vil han det da?" [8D] 

Forovervendt!!

ORIGINAL: Cathrine76

Begge mine sitter bakovervendt[:)]

Sign, mine også[:D]

eldste satt bakover vendt til hun var 3 år og 9 mnd
minsten sitter bakover vendt enda og håper han skal sitte like lenge som søsteren satt.
og neste mann skal seff også sitte bakover vendt

ORIGINAL: Maelle

Bakovervendt

Markus sitter bakovervendt. Det kommer neste unge også til å gjøre

Forovervendt fordi vi ikke har plass til annet. (Og ja, jeg har prøvd utallige seter, jeg har fått masse gode tips fra Helene Harefrøken, og har testa alle disse, men det gikk ikke) 

Jeg trodde også de fleste satt bakovervendt etter å ha lest så mye her inne. Men her i byen ser jeg STADIG barn(små barn) som sitter forovervendt, og det er ikke snakk om små biler de sitter i heller. Er ikke folk opplyst om at bakovervendt er det absolutt tryggeste??[8|] Eller er det rett og slett latskap? Kjenner jeg blir en smule irritert når jeg ser små unger sitte forovervendt i en stor Caravelle eller Touran- og nei, alle de kan nok ikke skylde på at ungen blir bilsyk!

Den største sit framovervendt, den minste bakovervendt [:)]

ORIGINAL: MammanTilPeder

Jeg trodde også de fleste satt bakovervendt etter å ha lest så mye her inne. Men her i byen ser jeg STADIG barn(små barn) som sitter forovervendt, og det er ikke snakk om små biler de sitter i heller. Er ikke folk opplyst om at bakovervendt er det absolutt tryggeste??[8|] Eller er det rett og slett latskap? Kjenner jeg blir en smule irritert når jeg ser små unger sitte forovervendt i en stor Caravelle eller Touran- og nei, alle de kan nok ikke skylde på at ungen blir bilsyk!

hvordan vet du det?
og i tilfelle har di nokk en annen god grunn.
hva er det som gjør det så mye mere lettvindt å ha forovervendt?
siden du sier det er latskap.

Back
Topp