Forovervendt bilstol

teposen

Forelsket i forumet
Finnes det en forovervendt bilstol (ikke beltestol) som kan festes med magebelte??

Det er ikke anbefalt med forovervendte bilstoler, og jeg vet ikke om noen som kan festes med bare magebelte. Men vet om Britax Max-way, som er et bakovervendt sete, dette kan festes med to-punkts belte :)

gutt09jente11 skrev:
Hva mener du med det? 

Jeg lurer på om det finnes et forovervendt bilsete med 5-punktsseler, hvor selve stolen kan festes til bilen med magebelte, altså en to-punktssele.

Spireliten skrev:
Det er ikke anbefalt med forovervendte bilstoler, og jeg vet ikke om noen som kan festes med bare magebelte. Men vet om Britax Max-way, som er et bakovervendt sete, dette kan festes med to-punkts belte :)

Jeg er fullt klar over hva som er anbefalt, og i min bil sitter begge (snart 3 og snart 5) i hvert sitt bakovervendte sete. Britax multi-tech og britax two way.

Men noen dager er det vanskelig å få ting til og gå opp i fht kjøring og levering i bhg, fordi jeg blir veldig låst i fht arbeidstid. Hadde vært enklere om mannen kunne hentet/levert innimellom, men han har 3 seter varebil, og ingen mulighet for å bytte bil med meg mens jeg er på jobb. Kan ikke sette noen av de i beltestol med magebelte, og det går ikke med bakovervendt i den bilen. Vet også at max-way kan festes med to-punksts bakover, men jeg lurte altså på et forovervendt som festes på denne måten.

gutt09jente11 skrev:
Hm nei det vet jeg ikke.

Men har du prøvd Britax TWE i den bilen? 

Det skal stå to seter der. så det er ikke plass til bakovervendt. Er en 3-punktssele der og en 2-punkts. 

Nei, ikke jeg heller.. Noen som vet hvor mye det koster å montere 3-punktssele?

Nei det finnes ikke og det sier vel seg litt selv. Et sete festet med topunktsele forover vil jo ikke sitte fast i toppen.

*Nyperose* skrev:
Nei det finnes ikke og det sier vel seg litt selv. Et sete festet med topunktsele forover vil jo ikke sitte fast i toppen.

Det fantes visst. Har ikke sett på det ennå da, men man fester det lenger opp på en måte :)

Mannen min har også firmabil og våre er snart 3 og snart 6. frøkna sitter på bilpute med to punkt selen og minsten i fremovervendt besafe. Vi har 1 km å kjøre fra bhg og hjem og for oss ble dette eneste løsningen.  Ikke ideelt og ikke det beste setet og løsningen for frøkna men slik måtte det bli.

*Go`Jenta* skrev:
Mannen min har også firmabil og våre er snart 3 og snart 6. frøkna sitter på bilpute med to punkt selen og minsten i fremovervendt besafe. Vi har 1 km å kjøre fra bhg og hjem og for oss ble dette eneste løsningen.  Ikke ideelt og ikke det beste setet og løsningen for frøkna men slik måtte det bli.

Dette høres ut som en veldig dårlig løsning. Bilpute kombinert med topunktssele tror jeg faktisk er ulovlig, og hvertfall meget farlig. :/

*Go`Jenta* skrev:

Største er snart 5, men på str med en på 3, så det er helt uaktuelt å kjøre med pute og to-punkts. H*n er knapt tung nok til 3-punkts. Så vil ha to forovervendte 5-punktsseter, hvis ikke får jeg bare fortsette å levere og hente hver dag, selv om det låser meg mye ifht jobb.

*Go`Jenta* skrev:

Slik må det bli av og til. Når vi var små hadde vi ikke barneseter eller bilbelte en gang :p

marutt skrev:

*Go`Jenta* skrev:

Slik må det bli av og til. Når vi var små hadde vi ikke barneseter eller bilbelte en

gang :p

Godt vi lever i 2012 da, så vi slipper å la ungene sitte løse i bilen... 

marutt skrev:

*Go`Jenta* skrev:

Slik må det bli av og til. Når vi var små hadde vi ikke barneseter eller bilbelte en gang :p

Hvorfor trekke fram det der "da vi var små satt vi på taket"-greiene? Da jeg var liten satt vi også løst i baksetet, det var ikke belter bak. Var også med på noen turer med nabogutten der vi satt bak i lasterommet på varebilen til faren, oppå et stort verktøysskrin. Hadde vi kræsja da er det stor fare for at vi ikke hadde vært her nå. Hadde aldri sluppet ungene mine avgårde på den måten. Syns synd på de som havner i sånn situasjon at de må sikre ungene sine på mindre god måte. Har vært i den situasjonen en gang selv, ingen god følelse å måtte kjøre med ettåringen fremovervendt med 5-punktssele, men vi hadde ikke noe valg. :/

teposen skrev:

*Nyperose* skrev:

Det fantes visst. Har ikke sett på det ennå da, men man fester det lenger opp på en måte :)

Hvilket sete er det da?

*Nyperose* skrev:

teposen skrev:

*Nyperose* skrev:

Hvilket sete er det da?

Litt usikker, var ikke jeg som var innom butikken.. Men skal se på det i kveld..

teposen skrev:

*Nyperose* skrev:

teposen skrev:

*Nyperose* skrev:

Hvilket sete er det da?

Litt usikker, var ikke jeg som var innom butikken.. Men skal se på det i kveld..

Graco var det.. :) så da løste det seg :)

Back
Topp