Forovervendt bilstol med 5-punktsele

Nozy Rosie

Forumet er livet
Finnes det forovervendt bilstol med 5-punktsele (eller 3-punkt) ?
(Vi har ikke isofix i bilen.)

Vi må ha nye bilstoler til gutta nå etter en kollisjon, og vi tenkte å kjøpe forovervendt til eldstemann. Men jeg vil gjerne ha stol hvor det er seler i bilstolen i tillegg til bilens, er det noen som vet om det finnes? [:)]

Vi skulle gjerne hatt bakovervendte stoler til begge gutta, men siden mannen min er nærmere to meter, har vi dessverre ikke plass til to bakovervendte stoler. [>:] Og det er vel tryggere å ha en forovervendt bilstol framfor å ha en kombistol vendt forover, er det ikke det?

det er tryggere å kjøpe en beltestol og bruke KUN bilens 3pkt sele.. HVIS barnet veier over 15 kg..

ORIGINAL: Dollface

det er tryggere å kjøpe en beltestol og bruke KUN bilens 3pkt sele.. HVIS barnet veier over 15 kg..

Er det tryggest, altså? Jeg er så grønn på dette området, for vi har jo kun hatt kombistoler. Men han veier bare 14 kg ennå da, så da må vi vel vente litt med det beltestol. [:)]

ORIGINAL: |Toulouse|

til han største, har du prøvd britax two way elite? den står bakover, og du kan regulere hvor stor plass den skal ta, ville tatt å prøvd, da den tar veldig liten plass iforhold til alle de andre på markedet[:)]
ellers er Maxi Cosi Priori en stol som kommer best ut i test, forovervendt[:)]

Vi har ikke prøvd Britax Two Way Elite i bil, men vi fikk vite at Britax Multi-Tech (som vi endte opp med sist) var det bakovervendte setet som tok minst plass. Allikevel var det ikke plass til den bakovervendt hvis mannen min skulle kjøre. [&:]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Er det tryggest, altså? Jeg er så grønn på dette området, for vi har jo kun hatt kombistoler. Men han veier bare 14 kg ennå da, så da må vi vel vente litt med det beltestol. [:)]

hvis du skulle kræsje og han sitter forovervendt i en 5pktsele så vil belastningen på nakke og rygg kunne gi varige skader og i værste fall ende med død..
har du han i en 3pktsele fordeles belastningen på en annen måte, og resultatet etter en kollisjon vil forhåpentligvis ikke være fullt så fatalt..
det tryggeste er jo definitivt bakovervendt, men det vet du vel iom at du har hatt dem bakover nå?

Du kan også sette den ene stolen i midten da? Eller bakovervendt i forsetet?

hvis du skulle kræsje og han sitter forovervendt i en 5pktsele så vil belastningen på nakke og rygg kunne gi varige skader og i værste fall ende med død..
har du han i en 3pktsele fordeles belastningen på en annen måte, og resultatet etter en kollisjon vil forhåpentligvis ikke være fullt så fatalt..
det tryggeste er jo definitivt bakovervendt, men det vet du vel iom at du har hatt dem bakover nå?

Takk for at du forklarte meg forskjellen med 3-punkt og 5-punktsele, da skal vi ihvertfall ikke ha mer enn 3-punkt! [:)]
Vi vil helst ha de begge bakover ja, så vi ser faktisk etter en caravelle nå. [:)] Men vi trenger bilstolene ganske så raskt nå, siden de de har fra før har vært med i kollisjon, så vi kan ikke vente så lenge for å se om vi får tak i en god caravelle til en grei pris dessverre.

Takk for at du forklarte meg forskjellen med 3-punkt og 5-punktsele, da skal vi ihvertfall ikke ha mer enn 3-punkt! [:)]
Vi vil helst ha de begge bakover ja, så vi ser faktisk etter en caravelle nå. [:)] Men vi trenger bilstolene ganske så raskt nå, siden de de har fra før har vært med i kollisjon, så vi kan ikke vente så lenge for å se om vi får tak i en god caravelle til en grei pris dessverre.

men du vil jo få nye stoler på forsikringa.. så da ville jeg kjøpt to bakovervendte, satt den ene i forsetet og ventet på at en caravelle dukket opp [:)]

Back
Topp