Foroverliggende morkake?

Bkno3293172

Andre møte med forumet
Hei! Tenkte jeg like så greit kunne lage en ny tråd her...har foroverliggende morkake og er 19+3 i dag og venter spent på å endelig få kjenne prinsessesparkene utenpå magen. Har i noen dager kjent at det er liv der - men ikke annet en at je kjenner det bobler og bruser skikkelig noen ganger.
Er det flere der ute som også har foroverliggende morkake og er førstegangs som vil dele med meg når dere kjente liv for første gang og deres erfaring med dette? :-)

Venter på prinsessen min

Jeg har morkaken forran, har kjent det du beskriver siden uke 17 ca. 20+0 idag :)
Gleder meg også sååååå til å kjenne skikkelige spark ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed på ul på tirsdag at jeg har det, men det var veldig vanlig og får ny ul når jeg er 32 uker på vei for å se om den har flyttet seg opp. Det er veldig vanlig, men ettersom den ikke flytter seg opp for noen og da blir liggende å sperre for åpningen så sjekkes man i uke 32, har den ikke flyttet seg må man ta keisersnitt, men vanligvis flytter den seg! Er nå slik jeg har forstått det iallefall :)

Jeg er annengangsfødende og har morkaken på fremre vegg, så velger å svare likevel jeg ;) Jeg_tror_jeg kjente bobler i uke 15/16, men ofte så viste det seg å være luft...Etterhvert kjente jeg igjen små dult nedover og var gjerne da i uke 17. Er i uke 20+1 nå og kjenner liv daglig, men kun når jeg ligger helt i ro. Klarer ikke kjenne noe når jeg er i aktivitet f.eks. Så jeg kjenner absolutt ikke så mye liv som jeg skulle ønske jeg gjorde, men har jo sett at han er både aktiv og frisk :) Heldigvis så ligger ikke morkaka så langt ned at den stenger for utgangen, så jeg trenger ikke bekymre meg for det :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Husk at det er stor forskjell på om morkaken ligger frem mot magen eller om den ligger foran livmorhalsen. :)
Min ligger frem mot magen, er mitt tredje barn og jeg kjenner ikke så veldig mye til babyen. Har vært litt mer bevegelse etter at jeg var hos jordmor. Kjenner bevegelsene mer ned mot blæren. Er 20+6 i dag

Jeg har også forranliggende morkake, men den ligger ikke i veien, så skal ikke på noe ny ultralyd:)
Det er også min førstegang, så alt er jo nytt...:) trur jeg kjente små bevegelser i uke 16-17, men det vet jeg jo ikke helt sikkert, ellers så har det vært ganske så stille, er nå 21+5 og trur ganske sikkert at jeg kjente noen forsiktige spark/dult, for et par dager siden, helt nede ved trusekanten. Men kjenner ikke hver dag enda... Venter og gleder meg til det blir mere gjevnlig liv..:)!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, glemte meg helt med det at min ikke dekker noen åpning, så ny UL ble ikke satt opp for min del heller:-)

- innmari kjedelig når så mange av vennene mine også er gravide og allerede kjenner spark osv enda de ikke engang er like langt som meg, og jeg fortsatt må vente noen uker før jeg kan kjenne det skikkelig...men jeg vet alt er fint med prinsessen min, og det er det som er viktig for meg i hvertfall,men hadde selvfølgelig tatt i mot sparkene hennes når hun måtte ønske å sparke så hardt at jeg kjenner det <3

Venter på prinsessen min

Er andregangs men har også morkaken foran denne gangen. Er 21+1 i dag. Kjenner liv, men mest "nede" i magen (sikkert under morkaka) og det er mest dult :) tror morkaka har vært foran hele tiden men har ganske lenge kjent liv helt nede ved trusekanten foran :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også foroverliggende morkake, men den er høyt oppe. Jeg kjenner masse liv, men da lenger nede:) fikk ikke beskjed om ny ultralyd fordi den lå høyt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så herlig å lese at dere kjenner det! Hihi. Og vet dere hva? Jeg lå i sengen i dag tidlig - og prinsessen min ga liv fra seg så jeg var sikker på at hun var der!!! For en herlig følelse :-D var bare såvidt jeg kjente "dulting" helt ved skambeinet nesten, så morkaken er nokk høyt hos meg også vil jeg tro? Men akkurat nå spiller det ingen rolle, for jeg er så glad for at jeg endelig kan kjenne noe! så fantastisk flott<3

Venter på prinsessen min

Så herlig å lese at dere kjenner det! Hihi. Og vet dere hva? Jeg lå i sengen i dag tidlig - og prinsessen min ga liv fra seg så jeg var sikker på at hun var der!!! For en herlig følelse :-D var bare såvidt jeg kjente "dulting" helt ved skambeinet nesten, så morkaken er nokk høyt hos meg også vil jeg tro? Men akkurat nå spiller det ingen rolle, for jeg er så glad for at jeg endelig kan kjenne noe! så fantastisk flott<3

Venter på prinsessen min

Samme som meg da tenker jeg:) nyt følelsen:)<3

Sent from my iPad using BV Forum

jeg er 19 uker i morra å kjenner ikke en dritt :( aner ikke om morkaka er forran men regner med det.. vet at det er liv der inne for hører hjertelyden vær kveld før jeg legger meg. vil kjenne spark jeg også!!!

jeg er 19 uker i morra å kjenner ikke en dritt :( aner ikke om morkaka er forran men regner med det.. vet at det er liv der inne for hører hjertelyden vær kveld før jeg legger meg. vil kjenne spark jeg også!!!
Plutselig så kommer det! Jeg føler ingenting når jeg er i full bevegelse, så jeg må sette meg ned eller legge meg for å kunne kjenne noe som helst jeg også..:-)

Venter på prinsessen min

Plutselig så kommer det! Jeg føler ingenting når jeg er i full bevegelse, så jeg må sette meg ned eller legge meg for å kunne kjenne noe som helst jeg også..:)

Venter på prinsessen min
kjenner ikke da heller :( men som du sier.. det kommer nokk ettervert..

Det gjør det nok! :-)
Får like sjokk hver gang jeg kjenner noe nå siden det enda er så nytt! Kjente det for ca 30 min siden også å ble helt i ekstase..hihi <3

Venter på prinsessen min

Eg har morkaka forann og ned/bakover. Skal på ny ul når eg e 32 uker får å se om den har flyttet seg el om eg må ha keisersnitt. Men eg kjenne liv, kjenne det dulte inni magen min. Har kjent liv i noen uker nå. 19 uker på onsdag.

Får håpe den har lagt seg bedre til da så du slipper KS...:-) så kos! Jeg kjenner liv hver dag nå hveldigvis! Ikke sånn at jeg nødvendigvis kjenner det utenpå magen hele tiden, men i hvertfall et par ganger i løpet av dagen :-) hihi.

Oktoberskatt ❤️

Fikk beskjed på oul i dag at jeg har morkaka forran. Rart siden jeg har kjent spark siden uke 14 og daglig siden uke 15. Har vel en sterk jente i magen som vet å sparke på de riktige stedene for å få litt oppmerksomhet;)

Er 18+3 i dag:)

Back
Topp